Så var vi i gång igen!

Jissahissaness vilken respons!!!
 
Efter mitt inlägg i går är jag helt överväldigad!
Så många fina ni är där ute i cybervärlden. De flesta av er på Facebook känner jag ju men hur lyckades 250 personer hitta hit, till bloggen, i går???
Inte vet jag men det värmer mitt hjärta oerhört.
 
Under förra resan var det just bloggen som var min livlina, förutom familj och vänner. Den var en ventil där jag kunde lufta allt och där jag kunde berätta för alla på en gång i stället för att ständigt behöva göra uppdateringar till vänner via telefon. Jaja, ni vet allt det där.
Så därför har jag faktiskt nu gått och väntat på att sparka liv i den igen.
 
Få skriva. Det är min terapi.
 
Kanske skulle berätta lite om hur jag mår egentligen i allt detta.
 
Jo, tack, hörrni - jag mår jättebra!!!
 
Jo, tack, hörrni - jag mår skit!!!
 
Det beror helt enkelt på vilken dag man frågar.
 
Jag är ofta trött. Det är inte många dagar jag inte lägger mig en stund mitt på dagen. Växande lymfkörtlar tar på krafterna, ska ni veta. För så är det ju med den här cancerformen. Det är inte tumörer som ploppar upp och börjar växa i min kropp. Det är lymfkörtlarna som attackeras och växer.
 
Som jag berättade i går sitter det en under mitt vänstra öra. Den är stor som en vindruva ungefär.  Fast inte lika god. Ibland är den större, ibland är den mindre. Hur stora körtlarna i mellangärdet är vet jag faktiskt inte. Men jag är svullen där. Har gravidmage på mitten, så att säga!
 
Vid det här laget har den första chocken lagt sig. Det är nu två månader sedan jag upptäckte att jag fått besök igen. Men det var först den 12 augusti jag fick klara besked från läkaren.
En otrooooligt hurtig kvinnlig läkare (min hade semester). Som förklarade snabbt och koncist att någon behandling var det inte tal om just nu och det var väl skönt att slippa DET mitt i sommaren???? Jo, tjena. Jag är sjuk men får ingen behandling. Ska det göra mig GLAD???
Doktor Hurtig var inte trevlig. Inte alls, faktsiskt. Doktor Hurtig fick mig att känna mig som en hypokondriker när jag berättade hur jag mår. Hon log för mycket.
Hon hade dessutom kort hår med permanent. VEM permanentar ett kort hår 2013???
Inte för att det spelar någon roll - jag vet! - men det där krullet störde mig och gjorde henne än mindre sympatisk.
Doktor Hurtig bodde jobba vid ett löpande band med sin hurtighet och sin permanent.
Lite så känner jag. 
 
Men de kommer nu att ha koll på mig och jag kommer att gå på återbesök ofta för att följa hur det växer. Och det är helt beroende på hur jag MÅR som avgör när behandling sätts in. Och då är det inte Doktor Hurtig som avgör utan MIN läkare. Doktor Snygg! (Jo då! Namnam! Och det kan jag väl vara värd!?!?)
 
Min största farhåga just nu är att detta ska inkräkta på familjens semester till Vietnam i oktober/november.
Jag, gomaken och sötbarnen med varsin ryggsäck under ett par veckor.
Tänk om jag inte kan? Orkar? Tänk om herr Cancer TAR MIN SEMESTER????
 
Nääääää. Så får det inte bli.
Det vore inte rättvist.
 
Lite så känner jag.

Kommentarer
Postat av: Eva

Hurtiga läkare är livrädda för sin egen ångest. Borde inte få träffa patienter alls. Permanenten bidrar till intrycket av noll omdöme. Håll henne kort.
Luv

2013-08-29 @ 09:25:26
Postat av: Ann J

Åh Lotta.
Kan ana hur j-t det känns just nu, o väntan på att du ska bli sjukare först känns helt galet. Jag vet ju att det är så men att var i den sitsen.... Själv är jag för närvarande fri men låg ett halvår efter dig i sjukdomen förra gången så.... Jag träffade min Dr förra veckan och han berättade att man fått fram bättre mediciner med mindre biverkningar nu. Man håller dessutom på att få fram en stoppmedicin som troligen är klar om några år. Vill du maila/ringa mig för att få höra mer så hör av dig.
Jag tänker på dig och vet att du fixar det än en gång.
Tusen styrkekramar från mig!

2013-08-29 @ 19:46:21
Postat av: Ann J

Åh Lotta.
Kan ana hur j-t det känns just nu, o väntan på att du ska bli sjukare först känns helt galet. Jag vet ju att det är så men att var i den sitsen.... Själv är jag för närvarande fri men låg ett halvår efter dig i sjukdomen förra gången så.... Jag träffade min Dr förra veckan och han berättade att man fått fram bättre mediciner med mindre biverkningar nu. Man håller dessutom på att få fram en stoppmedicin som troligen är klar om några år. Vill du maila/ringa mig för att få höra mer så hör av dig.
Jag tänker på dig och vet att du fixar det än en gång.
Tusen styrkekramar från mig!

Svar: Hej Ann!!!!!!
Vad härligt att höra ifrån dig och att du fortfarande mår bra!!!

Även min läkare har pratat om att det nu kommit nya varianter. Men vad som gäller framöver beror helt på hur sjukdomen nu utvecklar sig. Förra gången gick jag med en knöl på halsen i ett par år innan jag sökte läkare men mådde under den tiden bra.
Den här gången är det lite annorlunda. Jag hittade knölen den 27/6 och sedan dess har även allmäntillståndet varit nedsatt på ett helt annat sätt än senast.
Så det KAN vara ett snabbare förlopp den här gången.
Men vi får se! En dag i taget, du vet!

Vi kände ju till det här, både du och jag - att det kommer tillbaka. Men man vill ju ändå hoppas....

Kram på dig!
Liselotte

2013-08-29 @ 19:46:27
Postat av: Lena

Du förtjänar en hel stab... Dr Snygg, Dr Läcker, Dr Hunk, Dr Tightass, Dr McDreamy, Dr Love... You name it! <3

2013-09-10 @ 08:01:03
URL: http://morsdeka.blogspot.se
Postat av: Kenneth Lindqvist

Som Uggla sjöng. Jag är inte ngn dataexpert. Det
sköter mina vuxna barn när de med en viss
oregelbundhet bor hos mig. Det är typ farsan
det fixar du när det gäller flytt eller liknande.
Min dotter firar inte jul utan
en egenhuggen julgran. Förra året sov grabben
under granen i köket eftersom han har svårt med mina
snarkningar=Bor i en 2:a. När jag satte mig vid
datorn på morgonen undrade jag vad det var som
tickade.Det var klockan från köket som han tagit bort från köket där granen stod o tyckte tickade för mycket.Frågade hur han fått bort den från väggen
bakom granen men det visste han inte.
Gillar bilden på dig o din morsa.Särskilt din klädsel som påminner om lyckliga dgr på den tiden.

Kenneth
P.S. Känner igen mig i dig att aldrig ge upp.
Mitt valspråk är "Rock til you drop" o jag bryr
mig inte vad folk tycker och tänker om mig.
Hold on to your hat!

2013-12-07 @ 09:08:45
Postat av: Kenneth Lindqvist

Hej
Lyssna på Lucy Spraggan på spotify.Last Night osv.
Join the club heter skivan. Den är som en positiv drog utan biverkningar.
Det gäller bara att hitta vad ni själva tycker är bäst på den.
Gömmer mig inte Mitt mobilnummer är 0700640509

2013-12-07 @ 11:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0