"Mamma"grafi

God morgon!

I dag ska jag skjutsa mamma till mammografi.

Vi är så olika, hon och jag.
Ända sedan jag fick beskedet om att jag har cancer har jag hela tiden velat veta exakt hur läget är,
var cancern finns och hur prognoserna ser ut.
Om det varit jag som gjort mammografin i dag så hade jag slängt mig över
röntgenbilderna för att få veta hur det ser ut.

Mamma är tvärtom.
Hon vill absolut inte få något besked i dag utan väntar tills svaret skickas till hennes läkare.
Eftersom hon har bröstcancer som nu gett metastaser så måste det sitta en primärtumör någonstans
som skickar ut dessa metastaser. Och den lär väl sitta i något av brösten.
Men hon hoppas på något sätt att det inte ska finnas något där...

Jag säger till henne att det är lika bra att hon förbereder sig för att det finns en knöl och att
hon kan komma att operera bort den och kanske även bröstet.
Men hon vill inte tänka på det, säger hon.

Ja, det är olika hur vi hanterar sådant här och det kan vara lite svårt att stötta
när vi tänker i så skilda banor...

Hur som helst, nu kommer hon i alla fall ut från sin lägenhet en sväng.
Och efteråt ska vi åka till svärmor och fika.
Det blir bra det!

Ha en underbar dag, allihopa!
Och puss på hårtopparna!


Kommentarer
Postat av: Ankan

Lycka till iadag..kramen

2010-01-12 @ 08:40:36
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: LENA

hej svejs.fick mej ett gott skratt ang tvätten igår.nu hoppas jag det går bra för din mamma idag.och tänk vilken tur att hon har dej,du e en pärla.kramis.

2010-01-12 @ 09:59:40
Postat av: Anonym

2010-01-12 @ 13:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0