Jäkla krångel!

Fan, vad trött jag blir!

Nu på morgonen har jag varit på vårdcentralen och lämnat blodprov för att de vill kolla
leverstatus, njurstatus och sänkan. När jag kom hem igen hade det ringt en sköterska från onkologen. 
Hon ville att Tony skulle hälsa mig att de har skjutit fram mitt läkarbesök en vecka,
till den åttonde februari!

Han gick dock inte med på att hälsa detta utan sa att jag skulle ringa upp.

Fanken, vad nonchalant!
Här går man och väntar och väntar och biter på naglarna för att man är nervös.
Och så ringer de bara och slänger ur sig att man ska vänta en vecka till.
Ingen förklaring, de ber bara honom att hälsa detta!

Jag ringde i alla fall upp sköterskan och frågade varför de skjutit på tiden.
Då visade det sig att "min" läkare hade reagerat på att jag skulle träffa en annan läkare.
Hon ville träffa mig själv så att det blir kontinuitet men hon är tydligen så extremt upptagen
att hon inte hade några lediga tider. 

Jaha, men nu är jag så extremt spänd på vad röntgen visar att jag inte har lust att vänta längre!
Detta sa jag också till sköterskan.
För mig spelar det egentligen ingen roll vem jag träffar. Jag har ingen speciell relation till "min" läkare
som jag ändå bara träffat ett fåtal gånger.
Och enligt sköterskan är den andra doktorn lika kunnig på min cancerform så jag sa att
jag absolut inte ville vänta.
Är "min" läkare så mån om att det ska vara just hon som har hand om mig så får hon väl
se till att ha tid då. Jag bryr mig inte. Med lite bättre samordning och planering kunde de bokat in
det här besöket för länge sedan.

Nu behöll vi alltså min tid på tisdag.
Men de lyckades reta upp mig så att det blev en riktigt sur-morgon!!!

Puss på er, för fan!
;o)


Kommentarer
Postat av: Leif Hedberg

Hallå för fan!



Nu blir vi på VP också förbaskade! Du skulle ju kanske komma tillbaka nästa vecka.

Så här kan inte läkarjä-arna hålla på!!!

2010-01-27 @ 13:57:14
Postat av: Karin Lindh

Hej Lotta!

Det var bra att du stog på dig för det finns inget värre än att vänta och att vänta på ett sånt besked kan man bara föreställa sig hur det kan kännas. Jag vet hur det känns när det gäller ens barn. Ha en bra dag .

Puss och kram och klapp i stjärten.



Karin Lindh

2010-01-27 @ 15:56:21
Postat av: Elisabeth

Helt rätt, Lotta!!! Bara stå på dig!!!!!

Klart du ska ha din tid på tisdag.



Kramis//Elisabeth

2010-01-27 @ 19:18:10
URL: http://ebesalit.blogspot.com
Postat av: Nikitha

fy skäms för de! Bra att du ser framåt ändå! Tiden går ju rätt fort. De får skärpa sig! :) Hoppas du får tiden så fort som möjligt. kramis

2010-01-27 @ 19:29:33
Postat av: Lotta Lindqvist

Bra jobbat! det är ju tortyr att få vänta en vecka till.

2010-01-27 @ 20:55:28
Postat av: Ankan

Bra att du stod på dej,,det är olidligt som det är & vänta behöver du inte & inte dessutom få det framflyttat!!!

Ge dom den bilden,,jag var där & fotade mej idag men nästa bild lär ju vara utan hår där inne =))

kramen

2010-01-27 @ 21:29:01
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: nettan

Du är en tiger sötnos!!! Bra så! Tycker fortfarande om det jag ser av dig tjugo år senare! Kram...

2010-01-28 @ 13:25:15
Postat av: brittan

Ha, visa puckonen var skåpet ska stå!!! Ändra tider så där går inte jag vet hur jobbigt det är. För övrigt har jag också sagt ett och annat till en viss person med befattning idag, kändes jääääävligt skönt faktiskt.

kram britt på öland

2010-01-28 @ 18:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0