Jag är klar

Hej på er!

Det är tungt att gå ut med hund i kylan när man har slumrat till så gött
på soffan med en sprakande brasa bredvid...

;o)

Men nu är det i alla fall gjort.
Mamma har varit lite låg i dag. Inte så konstigt, hon har inte kunnat gå ut på ett par veckor nu.
Hon sitter ju som i ett fängelse, inne i lägenheten.
På tisdag ska jag skjutsa henne till mammografin,
det är så mycket hon får se av världen utanför stackarn...

Tänkte på en sak. Om jag inte hade varit färdig med behandlingarna så skulle
jag ha gjort en i fredags.
Nu har jag alltså gått över de där treveckorsperioderna som jag levt i
under den här hösten och vintern.

Det är nu allt ska bli normalt igen.
Effekterna av cellgifterna klingar av och jag ska bli piggare,
håret ska börja växa och allt sådant.
Det är ganska spännande!
Det är nu vi ska se hur jag mår - egentligen.

Tänk, att det faktiskt är över.
När jag började med behandlingarna i september kändes det
som att jag skulle få hålla på i en evighet.
Jag vet att vi då pratade om att jag inte skulle vara färdig förrän i början på året.
Det kändes så länge och jag var orolig för hur jag skulle må under tiden.

Nu är jag här - ute på andra sidan.
Jag har tagit mig igenom det.
Håret är borta, jag har gått upp massor i vikt. Jag blir snabbt trött och min kropp är sliten.
Men jag är här och jag är klar.
Och jag lever.

Det är rätt häftigt egentligen.
Eller hur?


Puss på handleden!


Kommentarer
Postat av: China

Ja. :-)

2010-01-09 @ 20:06:41
Postat av: Totte

Ditt sätt att uttrycka dig i skrift är ett av de ting jag älskar dig för... Ditt bästa inlägg!

2010-01-09 @ 21:23:45
Postat av: Ulrika Källström

Hej Liselotte!

Ja, det är verkligen häftigt att du har tagit dig igenom hela den här hösten. Jag har följt din blogg sedan jag slutade arbeta i Eksjö och fascinerats över ditt mod och din styrka! Du är en enastående person som har så mycket kvar att ge! Kämpa på medan vi, dina bloggläsare, hejar på dig när du vinner över herr cancer! (med litet "c" för mer än det är han inte värd!) Kram på dig!

2010-01-09 @ 21:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0