Balansnerven spökar

Men hallå!!! Hur mycket snö finns det???

Jag vet att jag inte ska klaga eftersom vi snart åker till FILIPPINERNA.
(Jag säger det igen ifall ni missade det första gången - vi åker snart till FILIPPINERNA!)
:D

Men jag tänker faktiskt klaga lite i alla fall...

Sov till 11 i dag!!!
Jag tror snart att jag kommer med i Guiness rekordbok när det gäller antal timmar
tillbringade i sovande tillstånd. Alex är inte riktigt pigg så han hade krupit ned
till mig och sov lika länge han också.
Ganska gosigt i och för sig men det är ju sanslöst! Jag la mig inte ens särskilt sent i går
och hade ju dessutom sovit middag.

Dessutom har jag nu drabbats av något riktigt konstigt. Det började för ett par dagar sedan
och jag har varit med om det innan.

Jag vaknade tidigt på morgonen av att hela rummet snurrade.
Ögonen snurrade runt och kunde inte fästa någonstans - skitäckligt!

Sedan dess har jag varit precis vimmelkantig.
Om jag böjer mig ned eller tittar för länge nedåt så börjar det igen och jag håller på att trilla omkull.

Första gången jag var med om detta var för tio år sedan.
Jag körde då av vägen i halkan, krockade med några träd och drog på mig en whiplashskada.
Efter det blev jag så här konstig och läkaren trodde då att det var balansnerven som spökade.
Man kan tydligen få en inflammation på den.

Det här har jag haft känningar av ett par gånger sedan dess men inte så mycket som nu.
Så jäkla läskigt att vakna av det här snurret. Man förlorar all rumsuppfattning och det känns som att man
ska trilla fast man ligger precis still.
Och ögonen fortsätter att rulla av sig själva och det går inte att stoppa dem...
Blä!

Borde kanske ta en ny kontakt med läkaren...
Men tänk om han säger att det är en tumör i hjärnan...
Nä, det är jag egentligen inte orolig för eftersom lymfsysyemet inte når upp till hjärnan.

Men jag är TRÖTT på sjukvård och håller mig gärna därifrån ett tag,
det räcker med att jag ska till tandhygienisten på onsdag.
Nu vill jag vara frisk, ta mig tutan!

Nån av er som varit med om detta???






Kommentarer
Postat av: anna

Jag har varit med om något liknande. Det heter Kristallsjuka och är kristaller som sitter i öronbågarna som kommer i obalans när man rör på huvudet.

Det är helt ofarligt men mycket obehagligt.

Det finns speciella rörelser man kan göra för att liksom putta kristallerna rätt igen.

Kram!

Anna

2010-02-21 @ 12:19:01
Postat av: Cecilia

Jag vaknade inatt vid av pecis samma sak. Skulle titta på klockan och ögonen bara snurrade runt, man fick lite panikkänsla, trodde jag skulle ramla i golvet, höll hårt i kudden. Verkligt obehagligt. Somnade om till slut. Men har varit yrslig hela dagen och dessutom en brakföskylning som brutit ut.



// C

Postat av: China

Har råkat ut för nåt liknande. Läkarna sa att det var virus på balansorganen. Läskigt, men ofarligt - om man inte kör bil då kanske... Men kolla med nån expert på öron-näsa-hals.

2010-02-21 @ 23:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0