Vaccination

Hej igen!

Har lyckats hålla mig ifrån att lägga mig på soffan i kväll. Vet att jag skulle somna då
och det är inte bra eftersom jag bör lägga mig i tid i kväll. Ska ju upp och jobba i morgon igen.
Men oj, vad trött jag är...

I eftermiddags var vi i alla fall på vårdcentralen.
Det var dags att vaccinera familjen inför resan till Filippinerna.
Vi kan ju säga så här - det var inte jättepopulärt hos barnen...

Alex är väl så där allmänt jag-är-barn-så-jag-avskyr-sprutor-negativ.
Charlie, däremot, är oerhört känslig mot allt som har med sjukhus att göra.



När den här bilden togs var allt okej.
Men fem minuter efteråt såg jag att han var alldeles kritvit i ansiktet.
Och ooops - så hade lunchens pannkakor med sylt (jordgubb tror jag det var) hamnat
både på jacka, tröja, byxor, skor och vårdcentralens blankpolerade golv...
Stackarn!

Å andra sidan var det ju andra som också tyckte att sprut-tagandet var jättejobbigt.
Jag vet inte om han försöker lura någon att tro att han tycker det är roligt, eller om han tramsar sig
för att dölja att han håller på att bli hysterisk?!?





Jaja, det är tur att man har haft lite cancer så att man inte är så himla känslig...

=)


Puss på nagelfästet! ♥





Kommentarer
Postat av: Ankan

Härligt att arbetsdagen gick bra,,lite pirrigt ä nog bara bra!

sprutor,,,min son säger varje gång vi ska till sjukhuset av någon anledning att

-mamma jag ska väl inte ta någon spruta va?

han blev skrämd när vi tog nöff nöff den stackaren...

Kramen

2010-02-19 @ 00:46:48
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Camilla

Mina barns kusin svimmade när han fick svininf.sprutan (och han är 18 år)och min man var riktigt blek om nosen, så att din lilla grabb reagerade som han gjorde är nog inte så konstigt...Synd att du inte tänkt blogga sen, kommer sakna dina "roliga" inlägg. Du får till det så bra fast du skriver om så allvarliga saker! Kram från mig som också, precis som du, jobbar på att få till en vardag efter cancer (min sons).

2010-02-19 @ 08:06:01
URL: http://edlundcamilla6.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Ha,ha. Vad rolig du är. Fick mig ett gott skratt. Stackars Charlie dock, hoppas han har hämtat sig nu.

Kram

2010-02-19 @ 10:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0