Nolltolerans på ICA

Så var det då den där dråpliga historien...

I dag när mamma och jag hade varit på sjukhuset så gick vi in en sväng på ICA Kvantum i Nässjö.
Den affären har larmbågar både när man går in och när man går ut genom kassorna.

När jag går in i affären så sätter plötsligt larmet i gång.
Tyckte förstås det var konstigt men fortsatte att gå.
Då kom plötsligt personal med raska steg och började titta runt vid ingången.

Jag (som inte hade något omoraliskt att dölja) sa förstås till att det hade larmat när jag gick in
men att jag ABSOLUT inte hade stoppat på mig några konstigheter...

Då kom butiksdamen med stora, hemska larmapparaten och började dra den utmed mig och på min väska.

PIP-PIP-PIIIIIIIP!

Väskan var som ett minfält!

Nu började det kännas lite smått panikslaget och kunder runt omkring oss började
förstås stirra (fast de försökte dölja det...)

Kände själv hur jag började prata alldeles för mycket och för fort och hur jag skrattade alldeles för högt.

"Kan du öppna väskan så vi får titta? Något där inne ger utslag."

Personalen var jättevänlig men ändå blev jag helhispig. VAD kan ha gett utslag???

Jag öppnade, tog upp plånboken, och såg sedan vad som låg där under...






Min lilla plunta med konjak som jag stoppade ned när vi lämnade hotellet i Paris!!!

Mitt bland alla kunder inne i affären fick jag dra upp den lilla flaskan ur väskan.

Alkoholist? Jag? Näääääää....

Butiksdamen drog larmmojängen över flaskan.

PIP-PIP-PIIIIIIP!!!

På baksidan av etiketten satt ett larm kvar. Och det visade sig att det var så starkt att
det inte gick att avlarma det. Så jag fick snällt lämna ifrån mig den lilla glädjespridaren
för att sedan hämta ut den i en av kassorna utan larm (där ännu fler kunder uppmärksamt såg på. "Jaha, hon hade sprit med sig in i butiken. Oj, oj, oj, då har det gått långt, när man inte kan åka till ICA utan flaskan. Jojo, vi förstår nog!")

Och där stod jag och skrattade förläget och svamlade om Paris och semester, he he...


Mycket hade personalen tagit hand om, sa de, men aldrig konjak...
Mamma hade riktigt roligt kan jag meddela!

=D

Men så slog mig en tanke -

om jag nu haft konjaken i väskan genom alla säkerhetskontroller på flyget, där väskan scannas
och det är ABSOLUT förbjudet att ta med sig vätska in i planet -

HUR ÄR DET DÅ MED DEN SÄKERHETEN???

Puss på skrumplevern...


Kommentarer
Postat av: Lena

Hahaha... och jag som jobbar på ICA... varför får inte jag uppleva liknande :D Det som brukar pipa vid vår ingång, är skidliftkorten, som folk behåller i fickorna i flera veckor efter semestern.

Men Lisa, du är allt bra galen, du... Helt förbaskat underbart! Jag bara älskar dig!

KRAMEN!

2010-02-11 @ 07:24:08
URL: http://morsdeka.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Hahahahaha!!! Förstår att du blev lite lätt stressad;-) Så man brukar bli när man ser en polis fast man VET att man hållt hastigheten/inte har dolt vapen på sig;-)



Kram//Elisabeth

2010-02-11 @ 09:45:22
URL: http://ebesalit.blogspot.com
Postat av: Suzann

HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHHAAFNISSS OMG GAPSKRATT HOHOHOHOHOHOHOH HYSTERISKT NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ FYYY HOPPSAN HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHHIHIHIHIHIHIHHIHHHIHH

så jävla typiskt dig Lotta-Du är för skön-hälsa mamsen<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2010-02-11 @ 16:53:12
Postat av: Renee

ha ha det bor nog en lite tjuv i dej ,du skulle ha bjudigt på en stadig till personalen ,kram på konjaken

2010-02-12 @ 12:57:38
Postat av: brittan

tog du tillbaka konjaken sedan då? och vad sa du då?

hahahahahahaahahahahahahhhhaaaa

2010-02-13 @ 10:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0