Tandbus

Oj, oj, oj!
Det blev ett sent inlägg den här dagen...

Var hos tandhygienisten i dag.

Jag har ju inte fått gå till tandläkaren under tiden jag fått mina cellgiftsbehandlingar.
Dessutom fick jag mycket stränga order om att absolut inte peta mellan tänderna, kommer ni ihåg det?
Risken var att det skulle blöda, komma in bakterier som kroppen inte kunde klara av,
och därmed i värsta fall drabbas av blodförgiftning.

Förhållningsorderna var:
Ingen tandtråd, inga mellanrumsborstar - ingenting.
Till råga på allt fick jag en tandborste som verkade vara gjord av bebishår, så mjuk var den.

Såg framför mig hur mina tänder långsamt skulle ruttna inifrån av alla kvarlämnade kotlettbitar och riskorn...
Bläääää!

Så - redan första kvällen slängde jag bort tandborsten och gick tillbaka till min egen.
Första gången något fastnade mellan tänderna försökte jag skölja (på inrådan av min tandhygienist).
Jo, pyttsan! Inte fanken hjälpte det!

Så redan efter ett par dagar var olydiga Lotta där med tandtråden och gnodde!

Så när jag nu gick till samma tandhygienist i dag hade jag lite problem.
Hon skulle ju se att jag varit där och gjort rent och jag var rädd för en utskällning
för att jag varit en busig flicka.

Satte mig därför i stolen och pep:

"Jag har varit olydig..."

Varpå hon vände sig om och tittade på mig:

"Det förstod jag redan från början att du skulle vara. Hur länge använde du tandborsten?" skrattade hon.

Hi hi.
Till och med min tandhygienist känner mig tydligen!

Kan meddela att mina tänder var i ett utmärkt skick och det är jag
övertygad om att jag kan tacka mig själv för!

=))))))


♦  ♦  ♦  ♦  ♦

I morgon är det tillbaka till jobbet.
Ska göra en intervju med journalisten Johan T Lindwall som har skrivit en bok om prinsessan Victoria.
Han kommer från Vetlanda och har faktiskt jobbat på Vetlanda-Posten för länge sedan.
Ska bli kul.

Puss på bäckenbotten!


Kommentarer
Postat av: nettan

Pussar tillbaka på den rena munnen!!

2010-02-25 @ 16:55:36
Postat av: Ankan

Hade gjort desamma.=)

Jag har inte fått några restruktioner ang tandvård alls men gick ju innan det drog igång för säkerhetsskull...

2010-02-25 @ 18:03:24
URL: http://www.ankboet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0