Kväll

Kväll igen. Tusan vad dagarna går!!!

Charlies fröken ringde i dag. Det är verkligen överväldigande med all denna omtanke från människor där man inte alls har väntat sig det... Hon hade varit på någon föreläsning som gick ut på att se saker positivt och hade något band med sig därifrån som hon ville ge mig. Människor är så snälla! Puss på er!

Min lilla moster ringde också och gladdes åt att jag får ha kvar mina ögonfransar och ögonbryn!

Därefter var det bort till vårdscentralen. De tvättade rent hålet i armen och lade om min Picc-Line. Gör fortfarande lite ont men jag hoppas det går över nu.


Det som blev kvar...

I kväll busade vi till det, barnen och jag. Till Idol åkte det fram en stooor skål med smågodis. Normalt blir det bara på lördagar - eller rättare sagt, barnen får välja mellan att köpa godis för 20:- eller att få 30:- i pengar. Ett bra system, tycker jag. Är det något de gärna vill köpa eller spara till så skippar de godiset. Och de lär sig att man inte får både och. Storebrorsan tar ofta pengarna medan lillebrorsan inte lika ofta klarar suget från godistarmen... :o)

Efter godisstunden var det tandborstning och kissblåsetömning...

                      
Se sån stil han har...               Se sån stil HAN har...

I morgon bär det alltså av till frissan med mamma i släptåg. Ska bli spännande att se vad det blir av den där peruken. Men just nu är det så in i h-e kallt om huvudet så det kanske blir skönt att trycka på någonting. Jag är ju inte van vid kylan! Har ju alltid sett ut som en busch-neger i huvudet, haha!

Nu blir det mys med



och så petar vi in en extra pinne i



(Tony gjorde ett försiktigt försök genom att lägga en inbjudande lammskinnsfäll framför brasan...
Jaja, drömma kan man ju alltid...  ;o)

God natt på er mina älskade bloggläsare!


Kommentarer
Postat av: Britt

detta meddelande är till tony: har du testat fisksoppa nybakt bröd och vitt vin? har hört att det ska vara ett framgångsrikt koncept...fårskinn framför brasan är uttjatat!! (dessutom är dom väldigt små., fårskinnen alltså)

puss och kram

britt på öland

2009-09-30 @ 07:39:22
Postat av: Anonym

Britt, Tony hälsar och tackar för tipset. (Om han nu får ditt meddelande vill säga... ;o)

2009-09-30 @ 08:25:15
URL: http://cancerlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0