Peruk

God morgon på er!
(Speciellt till Britt som sitter och väntar!)

Så har man börjat dagen med en stadig cancerfrukost - en macka och sju piller! Haha! 
Väntar fortfarande på det stora illamåendet och tröttheten men än så länge är det lugnt. Enligt min läkare är det stor chans att jag inte kommer att må lika dåligt som efter den första behandlingen. Det där är väldigt individuellt så det finns inga facit att gå efter. Men eftersom jag var i så dåligt skick vid första behandlingen, och eftersom min cancer var så långt gången, trodde hon att jag kanske skulle känna mig bättre och bättre allt eftersom lymfkörtlarna krymper. Vi hoppas på det - jag var ju orolig att det skulle vara tvärtom.

Passade på att gå till frissan när jag var på sjukhuset. Min peruk hade kommit och jag fick låna hem den för att kolla hur jag vill att den blir klippt. Så nu är det frisyrprovning som gäller.
Är inte alls säker på att jag kommer att använda den särskilt mycket men det är skönt att ha den i alla fall. Det känns som att jag klär ut mig när jag tar den på mig.
Lägger in en bild här.



Nu ser den helt sjuk ut i hårfästet eftersom det där sitter en remsa som sedan ska klippas bort. Men jag hade tur som fick en med äkta hår vilket betyder att jag kan platta eller locka den som jag vill. Får se hur det blir när den är klar.

En god nyhet:
Läkaren trodde att chansen är stor att jag får behålla ögonfransar och ögonbryn eftersom de inte har trillat än.

YES!!! HÄR SKA SPACKLAS!!!


Puss!


Kommentarer
Postat av: Britt

det ser ju ut som ditt hår bara hårfästet fixas till lite, men vill du veta kommentaren ted skrev till mig när han såg dig rakad......."faan, vad vacker hon blev"!!

Håll i leendet, allt SKA gå bra

kram

britt på öland

2009-09-24 @ 08:44:57
Postat av: nettan

Fan va bra!! Skönt att du slipper oroa dig för bryn o fransar då...Du var fin med peruken på, men fan vet om du inte är ännu snyggare utan!! Du ser verkligen fantastiskt bra ut rakad. Tänker på dig!! Kram.

2009-09-24 @ 09:20:54
Postat av: Rebecka

Jag känner igen känslan av utklädnad. Först tyckte jag att det kändes kul med långt hår, men började det kännas som en stor mopp på huvudet och då var det bättre utan...

Fin var din i alla fall, men jag håller med föregående talare: du är jättefint i rakat!

Kram på dig!

2009-09-24 @ 09:53:26
Postat av: Lotta Lindqvist

En fin peruk, tycker jag. Jobbigt att du reagerar så där på antikropparna, låter riktigt obehagligt. Du får ladda med underhållning, kanske cd-böcker, till nästa gång då du ska ligga så länge.

Kramar

2009-09-24 @ 11:05:51
Postat av: Karin

Snygg med, snygg utan- SNYGG helt enkelt!

kram K

2009-09-24 @ 14:50:03
Postat av: Johanna

Tycker att du var jättefin i peruken. Men du klär i det superkorta också. Fast kan tänka mig om håret helt försvinner så kan det nog vara skönt med en peruk, både för värme och för att slippa ev. nyfikna blickar. Tycker att du ser så fräsch ut på alla bilder du har tagit.

2009-09-24 @ 15:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0