Vardag

Jaha, i dag har det inte hänt mycket, inte...

Var och handlade en sväng. Köpte nya krukor som jag ska ha utanför caféet.
Det är så mysigt nu när det börjar bli mörkt.
Snart kan man börja tända en massa ljus inne på fiket så det blir så där riktigt ombonat och fint. Längtar riktigt mycket efter december när vi får julpynta där inne. Ska ha tomtar i massor!!!

Det roliga är att folk trivs så bra inne på caféet. De kommer och kan sitta hur länge som helst bara för att
de gillar atmosfären. De flesta caféer är ju väldigt moderna i sin inredning men hos oss är det precis tvärtom.
Måste ta lite bilder och lägga in här så att ni får se!
Ska dit i morgon och plantera blommor. Då kan jag passa på att plåta.

Annars ser jag fram emot min och Tonys miniresa om två veckor.
Lördagen den 24:e åker vi till Wien och Bratislava. Två nätter i Bratislava och en i Wien. Har bokat riktigt
mysiga hotell och då ska vi bara njuta, promenera, äta och dricka gott.
Ska bli så skönt.

Vet ni vad vi gav för flygresan med Ryanair?
220 spänn tur och retur för både Tony och mig!
Svårslaget , eller hur?

Därför la jag lite extra pengar på boendet i stället. Lite lyx är ju aldrig fel. Känner att jag behöver små delmål
att se fram emot under behandlingen. Annars händer det ju inte så mycket på dagarna.
Blir mest tvätta, städa, handla och det är ju inte så jävla muntert, precis... ;O) 

Det blir lätt att tankarna bara kretsar runt antikroppar, Picc-Line och annat som har med herr Cancer att göra.
Men även om jag är sjuk så är det ju så mycket mer i mitt liv än bara det. Jag är ju inte bara sjuk,
jag är fortfarande den där andra Liselotte också.
Men, men, det får väl vara så under den här perioden.

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Reservdelskvinnan

Gött å höra att de gick bra denna gången!

Du får byta ut dålig resa till ryhov

mot en bra till Wien...behandling ...resa

Finns det änglar så jobbar dom på onkologen,

instämmer med dej..hur orkar dom?

Kram och njut av dagen som är..

2009-10-08 @ 19:53:12
Postat av: Liselotte

Reaservdelskvinnan: Måste erkänna att jag blir lite nyfiken... eftersom du tydligen har erfarenhet frånb Ryhov och onkologen så undrar jag om du sett min lapp på anslagstavlan där? Jag satte upp den i förhoppningen att andra i min - eller liknande - situation kanske skulle vilja läsa.



Kram

Liselotte

2009-10-08 @ 21:14:50
URL: http://cancerlotta.blogg.se/
Postat av: Sanna

Måste bara säga att du är en helt OTROLIG kvinna! Jag har suttit och läst din blogg och både skrattat och fällt en tår. Jag tror stenhårt på dig. Fortsätt att kämpa. Många kramar......

2009-10-08 @ 21:19:34
Postat av: Reservdelskvinnan

Hej Liselott!

Jo,tack jag har erfarenhet av ryhov,jag har dansat

både vals å tango med herr C sedan 2001,vet i nuläget inte hur mycke boningar han har i min kropp,

men,men jag lever i dag å solen skiner.

Lite om mej 45år, skild, 2 söner i övre tonåren,

jobbar 75% på kontor,25% livsnjutare.

Som sagt cortison och morfin de är grejer de!

KRAM!



2009-10-09 @ 11:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0