Och där kom lilla Jante!

Har haft finfrämmande här på förmiddagen, minsann.
 
Tidningen Östran, där jag skriver krönikor, har varit här och gjort en intervju. Tanken är att jag ska flytta den här bloggen till deras hemsida inom kort och inför det ville de göra ett reportage om mig, herr Cancer och mitt bloggande.
 
Vi pratade länge. Om förväntningar, sorgen, livsglädjen och hur jag ser på mitt liv. Det ska bli spännande att se vad hon gör av det i tidningen.
 
Det är lite knepigt, det där. 
Jag får ofta höra att min öppenhet kring cancern kan hjälpa andra. Jag vet att det är så. Jag vet att andra, i samma eller liknande situation, har hittat stöd, tröst och inspiration av min blogg.
Det är underbart och ger faktiskt den här sjukdomsskiten lite mening.
Därför skriver jag krönikor om det. Därför tycker jag att en sådan här artikel är viktig.
 
Å andra sidan kan jag i bland undra om folk tycker att jag koketterar över min cancer. Förstår ni? Att jag använder min sjukdom för att få lite uppmärksamhet och en kvart i rampljuset.
Jag säger inte att det är så. Jag säger att jag i bland undrar om andra uppfattar det så?
Att jag gör mig märkvärdig, liksom?
 
 
 
Jaha ja. Där kom alltså lilla Jante och knackade på.
Knack och tack, lille du. 
Nu kan du gå igen!!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Biljana

Jag kan å ena Sidan förstå din lilla jantetanke och jag kan å andra sidan säga: alla vi som vill bli omskriva p g à cancer, räcker upp en hand!
Spelar ingen roll om du blir cancerlotta med hela svenska folket, bara det hjälper andra. Bara det ger tröst och jävla anamma. Bara det bidrar till skratt när du är som mest sarkastisk. Och på samma gång får du göra det du är bäst på och tycker om, skriva! Livet går i faser. Din fas nu är din cancer och funderingar kring den. Nästa fas kanske är pelargoner. Skulle någon tycka och fundera att du är publicitetskåt då???
Nä fy fan, var och en äger rätten att dela vad man vill. Fortsätt så. Sen att du är förbannat snygg och inte skriver tårdrypande är provocerande nog!

2013-09-23 @ 19:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0