Jäkla internet!

Vet ni vad det värsta är man kan göra när man fått en sån här liten "piffig" diagnos som jag har?
 
Det är att googla. Det är ett big no, no, no...
 
ALLA har sagt det till mig redan från början. GOOGLA INTE på lymfom!!!
 
 
Så givetvis har jag googlat massor! Jajamensan!
 
Och vet ni vad? Jag är nog lite död snart. Eller rentav mycket. Om man får tro vissa sidor.
Kände efter i dag och jag kände mig dock inte särskilt död. Min spegelbild syntes till och med i spegeln!
 
Att hitta information på nätet, och framför allt att sålla, är oerhört svårt. Å ena sidan är jag alltså död nu. Å andra sidan kommer jag att leva läääääääänge med den här sjukdomen. Hmmmm.... Var i detta är jag???
 
Faktum är att ingen vet. Faktum är att det finns statistik men att allt ändå bara är ena jäkla gissningar. Ingen vet vad som gäller för just mig. Vissa dör. Andra inte. Punkt. 
 
Fast nu är det ju så här att dö hade jag inte tänkt. Än. På länge. Fast det kanske jag gör. Om ett år. Ingen vet.
Eller så hamnar jag på hemmet och dör av ett simpelt lårbensbrott.Ingen vet.
Vissa dör. Andra inte. Punkt
 
KÄMPA, säger alla till mig. INGEN ÄR STARKARE ÄN DU, säger alla till mig.
Mmmm... Så är det kanske. Men herr Cancer skiter i det. Han tar vad han behagar och det verkar som om han har blivit tänd på just mig, det lilla krypet.
 
I dag är jag stressad. Och med en mage som redan är heeeeeelt körd sedan en månad tillbaka ( jag lovar - jag ska INTE gå in på några lösa detaljer) så gör inte stress saken bättre.
 
Tur det finns konjak.
Vad vore världen utan MEDICIN?!?!

Kommentarer
Postat av: Jessica Tyreskog

Hoppades att jag aldrig skulle se denna blogg uppdaterad... Men du, cancergubben kan ta sig i ashle't som vi säger här i skogarna. Hejja dig.

2013-08-29 @ 21:08:41
Postat av: Janne

Min vän, min vän.....hade jag varit hos dig hade jag tagit dig i min famn och bara hållit dig där....länge...
Du har tyvärr varit med förr så du vet vilka jobbiga känslor du kommer gå igenom...Du har många, många vänner som finns vid din sida. Försök att inte läsa om allt. Du om någon vet hur information och texter kan påverka...både positivt och negativt...

2013-08-29 @ 21:21:34
Postat av: Lena

Nu bara känner jag att jag måste köra och hälsa på dig. Snart. Väldigt snart. Med en flaska gott i handen.

Kramen

2013-09-10 @ 08:04:12
URL: http://morsdeka.blogspot.se
Postat av: Annika

Haha nej, googla på sjukdomar ska man aldrig göra, ändå gör man det. Man får sålla helt enkelt och prata med sig själv om vad det är man vill veta :D
Tittar och läser din blogg, berörs.

2013-09-19 @ 15:50:59
URL: http://yrrepyrr.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0