Vilka är ni?

I dag vill jag säga grattis till min bloggkompis Ankan som i går fick veta att läkaren lyckades
få bort cancern vid hennes senaste bröstoperation!

Det är så skönt att få höra goda nyheter.
Det ger hopp även när det gäller mig själv!

Har varit på fiket i dag. Det är semlor som gäller för hela slanten nu.
Själv har jag varit duktig och bara ätit en enda!

Försöker tänka på vad jag stoppar i mig.
Är så fruktansvärt trött på att inte kunna knäppa en enda byxa längre!
Man kanske skulle ta och söka till Robinson. Det var tydligen någon av de medverkande som gått ner 16 kilo!
Det verkar vara en alldeles ypperlig bantningsmetod. Och dessutom får man en solbränna på köpet!

:)))

Men om jag vore med så¨skulle jag säkert bli utröstad första veckan och hamna på någon lyxresort
och få god mat och dricka goda drinkar, så det skulle väl sluta med att jag la på mig ännu mer förstås!

Funderade lite grand på den här bloggen.
Jag vet ju, som sagt, inte vilka som läser om ni inte ger kommentarer.
En del av er vill kanske inte att jag ska veta att ni är inne, men annars är jag så nyfiken.
I går var det till exempel 77 personer inne och läste, många kan jag gissa vilka det är, men långt ifrån alla!
Vilka är ni?

Är det för mycket att be er om att ge någon liten hälsning?
Det behöver inte vara så märkvärdigt. Ni kan skriva "hej" , eller "jag är här" eller "falukorv".
Vore bara kul att se vilka ni är!
Snälla?
Då skulle en cancerflicka bli så glad, så glad...

För övrigt vill jag bara säga:

Puss på hypofysen!



Kommentarer
Postat av: Måns

Tjena



Tittar till din blogg då och då :) Looking good...



/Måns

2010-01-21 @ 20:28:02
Postat av: Lena

Hej på dig!

Jag hittade din blogg för ett par dagar sedan o jag måste bara säga att du e stark! Jag hejjar på dig! Likaså din mamma....jag har inte velat gå o fråga hur hon mår o bara säga att hon bara behöver säga till om det e något hon vill ha hjälp med, men jag vill inte verka för på eller framstå att vara nyfiken o så...

Men iaf...vad som skulle blitt en hälsning vart ett brev hehe.

Mvh Lena (din mors granne)

2010-01-21 @ 20:41:46
Postat av: Lotta Lindqvist

Att jag läser vet du ju. Håller mig uppdaterad. Du skriver ju roligt också mitt i allt elände.

2010-01-21 @ 21:19:06
Postat av: Anonym

Hej



Jag läser din blogg ibland.



Hälsn Anette

Ted´s syster

2010-01-21 @ 21:38:23
Postat av: Lena

Hej på dig!

Jag hittade din blogg för ett par dagar sedan o jag måste bara säga att du e stark! Jag hejjar på dig! Likaså din mamma....jag har inte velat gå o fråga hur hon mår o bara säga att hon bara behöver säga till om det e något hon vill ha hjälp med, men jag vill inte verka för på eller framstå att vara nyfiken o så...

Men iaf...vad som skulle blitt en hälsning vart ett brev hehe.

Mvh Lena (din mors granne)

2010-01-21 @ 21:52:03
Postat av: Camilla

Hej! Läser titt som tätt på din blogg,men är dålig på att kommentera. Har väldigt svårt att fatta mig kort och då känns det som det tar så lång tid, fånigt jag vet! Jag hittade hit när jag sökte på lymfom, eftersom min son också har det och du skickade ett så fint mail till mig före jul. Ska skärpa till mig och skriva oftare! Camilla.

2010-01-21 @ 21:59:01
URL: http://edlundcamilla6.blogspot.com/
Postat av: brittan

det är bara jag ju som är inne så där varje dag och kollar din status....saknar dig och älskar nog dig med...

Så fint Lena har skrivit, tänk om hon vågade gån in till mamma och kolla till henne, kanske ta en kopp kaffe och snacka skit...det tror jag mamma skulle uppskatta.



hälsa mamma att hon får skaffa en egen blogg nu så jag kan kolla henne



kram

britt på öland

2010-01-21 @ 23:17:37
Postat av: sandra

Hejsan!

Jag hittade din blogg på en kompis blogg...Jag läser din blogg för att jag blir så imponerad av dej...Du verkar ha humöret uppe nästan hela tiden vilket jag beundrar...Är själv sjukskriven för en deppresion sen ngr år tillbaks...och jag känner att jag får styrka när jag läser din blogg....Kan du så kan jag! Ha det bra Håller på dej! Kram Sandra

2010-01-22 @ 06:47:50
Postat av: Annika

Å jag läser din Blogg varje dag, dålig på att kommentera är jag men nyfiken och håller alla tummar och tår att du oxå kommer få ett bra besked.

Sluta inte blogga bara, för du skriver ju så underbart bra å roligt. Gillar din humor.

Det är ju så livet ska tas...



Puss och kram

Från vetlanda



2010-01-22 @ 07:15:46
Postat av: Leif Hedberg

...och jag tittar givetvis ofta på din blogg. Vill ju att du snart kommer tillbaka och sätter på kaffet!

2010-01-22 @ 08:31:37
Postat av: Anna

jag läser din blogg för jag o min man håller på att gå igenom samma resa sedan i höstas

2010-01-22 @ 10:47:28
Postat av: Rebecka

Jag tittar väl in här åtminstone en gång varje dag för att se hur det går för dig. Håller med föregående kommentarer om att du skriver väldigt roligt så jag hoppas verkligen att du fortsätter blogga även när den här resan är över.

Kram

2010-01-22 @ 11:07:45
Postat av: Tina

Och jag är ju här... Ha en underbar helg!

2010-01-22 @ 11:19:56
Postat av: China

Enda bloggen jag följt/er överhuvudtaget.

Fojo-kursen

2010-01-22 @ 12:47:59
Postat av: Ankan

Tack,,ja visst e de skönt med lite ljus i tunneln.

So far so good!

Hoppas bara inte mer kommer nu!

Tillsammans är vi starka & ska utplåna den däringa maktmissbrukaren Mr C =)



vad kul att så många har kommentarat här inne för visst e man nyfiken på vilka som läser..

Stor kram

2010-01-22 @ 16:19:26
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Hejsan Lotta!!



Jag kollar din blogg varje dag!! Som alla andra tycker jag att du är otroligt stark! Det är otroligt hur mycket kraft och styrka man kan frambringa bara man är tvungen.

Du skrev för ett tag sedan att du är ledsen för att cancern har tagit sorglösheten ifrån dig och jag håller verkligen med. Det skulle jag verkligen varit förutan. Samtidigt har krisen gjort att iaf jag känner så mycket omtanke och kärlek från både väntade och oväntade håll.



Du kan vara säker på att en av de som är inne på din blogg varje dag är jag. Ibland kommer jag lämna ett avtryck, men du kan vara säker på att på nåt sätt finns du i mina tankar varje dag;-)



Hoppas nu att du får bra besked från din röntgen!!! Håller alla tummar jag bara kan för dig.



Stor kram//Elisabeth

2010-01-22 @ 22:59:40
URL: http://ebesalit.blogspot.com
Postat av: Annika

Hej, jag fick själv diagnosen follikulärt lymfom för snart 3 år sen. Jag ammade då min lilla ettåring och hade även en femåring då nu är dem tre och sju. Chocken var enorm. Jag mådde bra men hade en svullen lymfkörtel i ljumsken som visade sig vara lymfom. Efter detta så brukar jag söka på webben efter någon som bloggar om lymfom. Har hittat dig och några till. Jag känner ett behov av att följa några som har samma diagnos som jag men helt olika sjukdomsbilder. Jag har själv "bara" fått en omgång med Mabthera och är numera en vänta och se patient. Man blir ju aldrig frisk. Hoppas att allt går bra med dig och din mamma iallafall så bra det kan gå. Forskningen går ju framåt och det kommer hela tiden nya preparat. Hoppet är det sista som lämnar oss. Annika

2010-01-23 @ 12:17:59
Postat av: Matilda

Hej Lotta!

Jag är en utflyttad Vetlandabo som snubblade in på din blogg från Leif Hedbergs speedwaykrönika. Fastnade direkt, för du skriver så härligt och engagerande. Tycker du är modig som delar med dig så mycket till alla oss okända. Håller alla tummar för dig!

2010-01-23 @ 14:34:45
Postat av: Svea

Hej på dig!

Fick utav en händelse kontakt med din blogg och jag blev fast!

Är själv inte sjuk i cancer (vad jag vet iallafall) men har det ändå tufft nu då vår dotter på 18 år mår psykiskt dåligt och det är inte roligt när ens barn inte får må bra. Tänkte be henne läsa din blogg för du ger SÅÅÅ MYCKEEET styrka o det finns så mycket positiv energi i det du skriver så jag blir alldeles tagen och hoppas min dotter kan ta det till sig o se att man ska aldrig aldrig ska sluta kämpa!

Kram o en stor puss på din kämparglöd!!!!!

2010-01-23 @ 17:02:41
Postat av: Sanna

Hej Lotta!

Jag läser din blogg så gott som varje dag. Du skriver helt underbart. Man både skrattar och gråter.Du verkar vara sååå stark och positiv. Många kramar.

2010-01-24 @ 08:04:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0