Väntan

En ganska händelselös dag...

Gick ut med voffsingen på morgonen, efter att barnen gått till skolan.
På eftermiddagen blev det en tupplur på soffan och efter middagen har jag varit och handlat lite.
Jag har fortfarande svårt att klara en hel dag utan att vila en stund.
Och eftersom jag inte har något problem att somna på kvällen så behöver jag det väl.

På onsdag är det dags för röntgen.
Det är en ganska tråkig procedur, kan jag berätta för er som inte har gjort det.
När man kommer får man en tillbringare med kontrastvätska (som inte smakar något).
Av denna ska man dricka ett glas var tjugonde minut under två timmar.

Först därefter är det dags för själva röntgen.
Då får man ännu mer kontrastvätska men den här gången sprutas den in i blodomloppet.
Det är helt okej förutom att det känns som att man kissar på sig när vätskan går runt!

;p

Röntgen går sedan väldigt snabbt.
Man ligger på en brits, som i en tunnel, med huvudet och fötterna utanför.
Medan man håller andan går sedan tunnelväggarna längs med kroppen och
det är gjort på ett par minuter.

Svaret skickas sedan till min läkare på onkologen och så kommer jag att
kallas till ett samtal med henne.
Och det är detta samtal jag är spänd och nervös inför...

De senaste dagarna har det känts väldigt mycket i mellangärdet.
Det gör inte ont men det känns som att något trycker där inne,
speciellt om jag har böjt mig framåt eller suttit ihopsjunken en tid.

Allt är nu bara en enda väntan, känns det som och jag känner mig otålig och irriterad.
Är jag bra eller inte?
Kan inte riktigt gå vidare förrän jag har fått veta.

Ska jag börja jobba snart eller blir det fler behandlingar?

Vem vet, inte du
vem vet, inte jag...

Puss i hörselgången!



Kommentarer
Postat av: Lotta Lindqvist

Fy fan för väntan! Förstår att det är jobbigt. Jag hoppas verkligen att du får gå vidare nu med ett normalt liv.

Kram

2010-01-18 @ 21:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0