Trött och danssugen

Så var det fredagkväll igen!
Var det inte det nyss?

=)

Mamma och jag har varit och handlat på eftermiddagen.
Det var första gången hon var ute sedan hon var på mammografi förra måndagen...
Själv skulle jag bli galen av att sitta inne hela tiden och tycka att det var helt underbart att
få lite frisk luft men hon klagade mest över att det var så kallt ute!

Vad roligt att så många av er har kommenterat!
Speciellt kul att se sådana som jag inte har en aning om att ni läser min blogg,
och människor som jag aldrig ens har träffat.
Kan mitt skrivande ge tröst, kraft eller bara ett gott skratt så är jag jättenöjd.

15 av er har kommenterat hittills.
Nu är det bara ni andra drygt 60 kvar...

;o)

Är för övrigt inte säker längre på att det verkligen är herr Cancer som bosatt sig i min kropp.
Jag tror att det är John Blund!

Jag har aldrig i mitt liv varit så himla trött som jag är nu.
Tycker att det borde bli bättre snart.
De två senaste dagarna har jag också haft huvudvärk. Det brukar jag inte ha och jag har väntat på
att det ska bli bättre. Vill inte ta fler tabletter än jag redan proppat i min kropp men
i går kväll gick det bara inte.
Även i dag försökte jag vänta ut den men herr Ipren fick till slut komma och hjälpa mig.

Ja, tänk vad många män jag har omkring mig i mitt liv!
- herr Cancer, John Blund och Iprenmannen.
Nu blir ni allt avundsjuka va???

I kväll blir det Let´s Dance.
Vem vet - det kanske t.o.m börjar rycka lite i  gumpen på gamla CancerLotta!
Om juryn ger Agneta Sjödin lika dåliga poäng igen ska jag dränka ilskan med en konjak.
Om de har skärpt till sig ska jag fira med en - konjak!

Puss på trumhinnan! ♥


Kommentarer
Postat av: Måns

Tjena



>... gumpen på gamla CancerLotta!



Nu skall jag gnälla lite på dig ;) Lägg ner detta med 'CancerLotta', du är inte Cancer !! :)



>... gumpen på gamla Lotta! skal det vara



Ha det !



/Måns

2010-01-22 @ 20:07:28
Postat av: Åsa

Hej!



Jag hittade din blogg av en händelse när jag surfade runt en kväll runt nyår. Då fick jag förklaringen till varför jag inte hade sett ditt namn i VP på länge. När det har varit uppföljningar på en del storys som jag visste att du hade skrivit om (t.ex. Louise-fallet) undrade jag varför det inte var du själv som hade skrivit. Nu vet jag varför.



Jag plöjde igenom alla dina inlägg från början och har sedan dess varit inne och läst varje dag och håller tummarna för att allt går vägen nu så både du och din mamma blir av med denna eländiga sjukdom.



Jag kan ju såklart inte förstå hur det känns att vara i din situation, för det kan man inte när man inte har varit där själv, men det kunde lika gärna ha varit jag. Läkarna misstänkte ett tag att jag hade bröstcancer, så jag har opererat bort en "tårtbit". Som tur är var det falskt alarm och först blev jag ju såklart otroligt glad och lycklig, för jag hade ju fantiserat om allt möjligt elände, men efter ett tag blev jag istället arg! Varför kunde de inte se att det var något annat INNAN de stympade mig, för så känns det faktiskt. Helt i onödan, tyckte jag, tills jag fick förklaringen att en del förändringar kan man inte vara 100% säker på vad det är förrän man har tagit bort dem och undersökt dem. Det var i början av november 2008 jag opererades och inte förrän ganska nyligen har jag förlikat mig med detta. Eller inte helt, förresten, brösten var nästan det enda jag var nöjd med på min kropp men nu är i alla fall det ena helt "förstört", men när jag då läser om dig och din kamp, skäms jag för att jag tycker synd om mig själv för en sådan liten detalj...



Jag vill också säga till dig att anledningen till att jag följer dig på bloggen varje dag utan att tappa intresset, utan tvärtom se fram emot nästa inlägg, är att du skriver så himla bra och roligt mitt i alltihopa! Jag gillar din härliga galghumor! Om du slutar skriva kommer jag verkligen att sakna dig men du kanske kan få ett utrymme i VP varje dag som krönikör..? Det skulle passa dig jättebra!



Nu ska jag sätta mig med min man och titta på en film med Sandra Bullock och äta popcorn.



Ha en skön helg! / Åsa i Vetlanda

2010-01-22 @ 20:45:39
Postat av: nettan

Ja bara de blir konjak kan orsaken kvitta om du frågar mig... puss på dig vännen!!

2010-01-22 @ 22:48:57
Postat av: Ankan

Jag har en award till dej på min blogg =)))



Kramen

2010-01-23 @ 13:08:38
URL: http://www.ankboet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0