Promenad i kylan

Vad det är kallt!!!

Jag tror, banne mig, att jag fryser cancerknölarna av mig!
Gillar herr Cancer kyla? Hoppas inte det...

=)

Men jag gick en underbar promenad i dag på förmiddagen med mammas lilla voffsing.
15 grader kallt och strålande sol.
Problemet när man går ut med Cindy är att man egentligen inte får röra på sig.
Jag vill helst gå riktigt fort så att man blir varm och lite andfådd. Jag har ju kondition
som en slö 90-åring nu så raska promenader är precis vad jag behöver mycket av.

Men den där lilla fröken ska ju stanna vid varenda jäkla kissfläck!
Och där ska det nosas runt riktigt grundligt innan hon behagar gå vidare - till nästa kissfläck.
Så mycket motion blir det alltså inte.

I dag var vi inne i stan. Charlie har ett akvarium och i julklapp fick han bland annat ett
presentkort så att han kan köpa nya fiskar. Det gjorde vi i dag.

Var också inne på Apoteket och hämtade ut värktabletter till mamma.
Hon har fortfarande svårt att gå och har nu inte varit utanför dörren på flera veckor, stackarn.
Läkaren trodde att det var någon tumör i ryggen som låg och tryckte på nerverna.

Annars mår hon ganska bra nu och väntar på att få göra olika röntgenundersökningar
innan hon får komma till onkologen.
Men hon är vid ganska gott mod och vi har nu fått en liten vana att ta en fika ihop varje kväll
i samband med att jag eller Tony går ut med hunden.

I kväll blir det Let´s Dance.
Heja Gudrun Schyman!

Puss på vänstra njuren! ♥


Kommentarer
Postat av: LENA

hej.ja fy sjutton vad det är kallt.tog en promenad för att hämta min dotter hos en kompis nyss,shit,jag kunde knappt gå och det var ingen lång promenad.nu sitter vi här i värmen å väntar in lets dance.vilken tur att du och tony kan hjälpa din mamma med hunden,å det låter mysigt med en kvällsfika när man kommit in från kylan.tänker på er alla.stoooor varm kram.

2010-01-08 @ 19:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0