Mammas provsvar

Hej på er!

Kom just hem från mamma.
Precis när jag skulle gå därifrån bad hon mig att titta i brevlådan om det fanns någon post.
Hon hade inte hämtat in den i fredags.

Och där låg ett brev från sjukhuset.
Svaret på mammografiundersökningen.

Mamma fick lite panik och ville inte öppna. Det var sagt att svaret skulle skickas till
hennes läkare och inte till henne men nu kom det i alla fall och hon ville inte se.
Men det ville jag så jag läste det.

"Undersökningen av dina bröst visade inga tecken på cancer"

Hon har alltså ingen tumör i brösten.
Detta är givetvis jätteskönt och mamma var enormt lättad!

Men var i sjutton kommer metastaserna i skelettet ifrån???

Hon opererade ju bort en tumör i bröstet för 2,5 år sedan.
Kan denna ha skickat ut metastaserna redan då och att dessa sedan har hunnit växa till sig under åren?
Betyder det att det inte finns någon primärtumör eller kan den sitta någon annanstans?

Men då är det väl inte bröstcancer???

Jag är ju ingen expert på detta så det vore skönt att få svar på dessa frågor.

Men så länge får vi glädjas åt att det verkar som om mamma får ha tuttarna kvar!
Förhoppningsvis sitter cancern "bara" i skelettet.

Skönt att äntligen få lite goda nyheter!

=)))


Kommentarer
Postat av: brittan

åhh, gumman det var ju skönt, men dom måste väl kolla upp var tumörerna sitter eller...

tänker på dig och gittan

sköt om er så mycket ni bara kan

kram

britt på öland

2010-01-17 @ 22:38:58
Postat av: Ankan

Bra med bra besked,,,hoppas ni mår bra..kramen

2010-01-18 @ 09:45:21
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Renee

Underbart.......hälsa din lilla mamma ,det är kaos här hemma bor i kartonger ....hoppas huset blir klart snart Kramar din vän

2010-01-18 @ 15:42:48
Postat av: nettan

Fortsätter att hålla tummarna!!! Skönt så här långt. Kram.

2010-01-18 @ 17:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0