Längtan...

Åh, min längtan är så stor, så stor...

Dag efter dag står hon där och blickar ner på mig.
Hon ler - och jag känner att det där varma leendet är för mig, bara för mig.

Det är som att hon vill säga:
- Snart, min vän. Snart ska vi mötas och förenas, bara du och jag!

Men är jag mogen?
Är jag redo?


Åh, denna längtan!
Den förtär mig, sliter i mitt inre och lämnar ingen ro.
Jag vet ju att det är för tidigt, att den rätta tiden inte är nu, inte idag.
Att mitt värkande hjärta måste ge sig till tåls.

Men en dag, min kära, en dag ska det bli du och jag.
Då ska jag plocka ned dig och öppna dig likt en blomma viker ut sina kronblad.
Då är det bara du och jag - och tillsammans ska vi skapa den vackraste harmoni,
den ljuvaste av färger.

Inte nu.
Inte idag, min kära.
Men snart...
















Wellas hårfärg "Dark mocka" - om flickan själv får välja...


Kommentarer
Postat av: LENA

jag vill bara önska dej en trevlig fredkväll med lets dance.kram å jag tänker på dej var eviga dag ska du veta.jag tycker du e så stark.min dotters fröken opererades för bröstcancer igår,min väns pappa har fått cancer,jag känner bara att nu räcker det.far åt helve... jädrans cancer.du e stark lotta,det kommer å gå jättebra för dej,jag bara vet det.stooor fredags kram. nu dansar vi. puss.

2010-01-15 @ 20:00:16
Postat av: Mette

Å sååååå fint du skriver.

Kram

2010-01-16 @ 07:49:32
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: brittan

du e go du, nästan lite knäpp i huvet...

kram britt på öland

2010-01-16 @ 11:05:41
Postat av: Stina

Du är ju bara bäst. Gud vad många tankar jag fick innan jag såg wella paketet.Du är inte redi nån stans// Ha en jätta bra helg

2010-01-16 @ 14:53:13
Postat av: Nettan L

Haha, så jädrans fint skrivet!

Du e ju för rolig!

Kram!

2010-01-16 @ 17:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0