Irakisk middag

Mätt, mättare, mättast.

Ja, det är ju skönt att magen är full av annat än tumörer emellanåt!

=D

Vi har alltså varit hos ett par irakiska vänner och ätit middag.
Och det är ju lite annat än undertecknads stuvade makaroner och
Willys billiga köttbullar, om man säger så...

Det var så mycket mat på bordet att man knappt fick plats att äta!


Tony & Alex smörjer kråset




Houda hade lagat all god mat men
åt förstås knappt något själv...



Den obligatoriska familjebilden!


Det är verkligen roligt att få en inblick i den här härliga familjens liv.
Tyvärr så pratar Houda - mamman - inte så mycket svenska än, och inte mycket engelska heller,
så det är lite svårt att kommunicera.
Men man känner så väl att hjärtat finns med hela tiden - allt görs med så mycket kärlek. ♥
När vi skulle gå kallade hon mig sin syster vilket jag tar som en stor komplimang
- då är man en del av familjen.

Vi kommer från så helt olika bakgrunder och lever våra liv på så olika sätt,
men mitt i dessa skillnader så är vi ändå båda bara kvinnor och mödrar.
Det ska bli roligt och spännande när hon kan lite mer svenska så att vi
verkligen kan prata med varandra.

De skickade med massor av mat till min mamma så nu har jag varit
hemma hos henne en stund.

Är trött.
Ett par timmars aktivitet per dag är väl ungefär vad jag orkar med.
Är det inte meningen att jag ska bli piggare snart,
eller är jag för otålig???
Skulle sitta fint med några doser cortison nu. Huset behöver städas!

=)))

Puss på lillfingret på er, mina gosiga vänner! ♥


Kommentarer
Postat av: Jessica T

Goda vänner är värda så mycket. Vad trevligt att få insyn i en familjs liv där bakgrunden är så olika. Hoppas er helg varit bra och att du får bli piggare snart.

Kram

2010-01-11 @ 07:34:54
URL: http://prinsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0