Hund i snö

Hejsan svejsan!

Jag har förstått att det har hittat en hel del nya läsare till min lilla blogg på sistone.
Vad roligt!
Ni är alla sååå välkomna. Både dem jag känner sedan innan och ni som för mig är/var helt okända.
Att få nya kontakter är så roligt och för oss som har fått den härliga gåvan Cancer
så är det alltid skönt att veta att man inte är ensam...

I dag åkte vi till Jönköping - igen - för att hämta min handväska.
Guuud, vad skönt att den var kvar. Kom på att jag inte bara hade mobilen och plånboken med 1200:- i.
Jag hade också kameran i väskan så att förlora den hade varit kul - not!!!

På något konstigt vis så körde bilen - helt av sig själv - till A6 köpcenter också.
Och på något konstigt vis så hamnade vi på restaurang i dag också.
Kan inte förstå detta. Jag som hade läääängtat efter att ställa mig vid spisen när vi kom hem!

;o)

Nu har jag varit borta hos mamma.
Först en promenad med Cindy. Precis som jag så brottas den lilla voffsingen med avföringsbesvär,
om än något olikt mitt.
Cindy är en papillon och alltså inte mer än en tvärhand hög.
Samtidigt är de snövallar som nu ligger utmed trottoarerna minst tre tvärhänder höga.

Detta ger den lilla damen stora problem att komma undan någonstans för att uträtta sina behov.
I dag försökte hon sig på en ny variant. Hon tog helt enkelt sats och försökte hoppa upp på snövallarna.
Dessa är dock inte frusna utan består av lätt, lätt pudersnö.
Resultatet blev därmed att den lilla fröken helt enkelt försvann ner i drivan.
Det blev ett sådant där avtryck som det är i tecknade serier när någon gått igenom en vägg!!!
Det såg för jäkla kul ut!
När hon kom ut hade hon en halvmeter snö över hela henne.

Eftyer det bestämde sig lilla fröken för att det nog inte var läge att vara så kräsen
när det gäller platsen för nummer två så hon tryckte helt sonika upp
den pälsklädda lilla stjärten mot drivan.
Men detta var under hennes värdighet - det syntes tydligt...

I morgon är julen slut och fiket öppnar igen.
Då är det dags för semlor!

Puss på er, alla cancerfans!


Kommentarer
Postat av: Mette

Hejsan!

Ja dom är för goa de små liven. Härligt att ha en hund eller två.Att alltid mötas av en viftande svans är lycka.Mina hundar har varit en viktig del i min rehabilitering.

Den ena av mina jyckar lyckades med en liknande grej idag.Det säg himla kul ut.

Kram

2010-01-06 @ 21:12:00
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: Mette

Glömde säga,vilken himla tur du hade med väskan.

Härligt att läsa att det finns ärliga människor kvar.

2010-01-06 @ 21:13:49
URL: http://finnotto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0