Röntgen

Jaha, det var röntgen det!

Nu är det bara att vänta på en kallelse från onkologen för att höra resultatet.
Det är under det samtalet jag får veta hur mitt framtida liv kommer att se ut.

Tony var med mig till röntgen.
Man får alltså en sådan här kanna:

           

Utav den ska man ta en mugg att dricka var tjugonde minut. Det är ju ganska trist
därför frågade jag en sköterska om jag var tvungen att sitta kvar
eller om vi kunde ta med kannan och gå runt?

"Nja, vi vill ju helst att man sitter kvar på avdelningen", blev svaret.

Varför då? undrade jag.

"Eh, eh... det vet jag inte. Jag vet bara att det ska vara så!"

Den typen av svar är det värsta jag vet, när man inte kan få en förklaring.
Så givetvis gick vi runt lite...
;o)

De två timmarna gick ändå ganska fort och sedan var det dags för röntgen.
Då blir man så hääär fin med balklänning och allt!



När det väl är dags att lägga sig på röntgenbritsen ska en kontrastvätska sprutas in i blodomloppet.
För att göra det måste de sätta i en nål, eller rättare en slang.

Som vanligt gick det inte att göra det på första försöket...
Sköterskan försökte först där min Picc-Line har suttit men det kärlet gick tydligen sönder så då
fick hon i stället sätta den i handleden.
Aj, aj, vad ont det gör där!!!
Men jag har fått en ny bloggläsare! Tony tog ju bilder och jag berättade för sköterskan om min blogg.
Hon blev jätteintresserad och skrev upp adressen för att hon ville gå in och läsa.
Du är så välkommen, kära sköterska!!!

               

Sedan var det bara att köra i gång röntgen och det var klart på några minuter.
Jag är lite nojig för sådana där tunnelsaker - får lätt klaustrofobi - så jag brukar blunda hela tiden.

Mamma är likadan men hon är tvungen att lägga något över ögonen.
Hon är så jäkla nyfiken så det räcker inte för henne att blunda.
Då kan hon inte låta bli att titta trots att hon är livrädd!
Haha!

Så nu ligger mitt inre fotograferat i någon dator någonstans.
Och jag hoppas att det inte tar för lång tid innan jag får en tid hos min läkare.
Denna väntan kan ju göra en galen!

Efteråt åkte vi i alla fall och åt lunch på Sandsjö värdshus.
Lika gott som vanligt!




Puss på tredje ryggkotan på er!


Kommentarer
Postat av: Mette

Hejsan!

Ja då får vi hoppas på ett snabbt och positivt resultat.

Själv skall jag till onkologen på Sahlgrenska i morgon.Det heter JK,jubileumskliniken.

Kram på dig.

Hälsa mamma

2010-01-20 @ 18:52:01
URL: http://finnotto.blogg.se/
Postat av: LENA

skönt att röntgen är avklarad.och givetvis ska det bli ett positivt svar,jag bara känner att det blir så.du ser så pigg å söt ut på bilderna,en annan hade sett ut som ett vrak.men som sagt,du e positiv,å det syns i dina ögon.ha nu en mysig kväll med din familj,slappa å kanske ta en liten tupplur i soffan.mkt varm kram från mej till dej.

2010-01-20 @ 19:24:34
Postat av: Renee

Lycka till nu....du är så jätte söt ,hoppas inte väntan blir för jobbig,njut med din lilla familj puss puss från oss

2010-01-20 @ 21:20:12
Postat av: brittan

tycker det ser ut som att det kommer att gå bra. Syns på dig faktiskt!!!

Förresten, jag tror du kommer bli ljushårig i ditt nya liv....såg ut så på luddet du har på huvet....hahaha

kram

britt på öland

2010-01-20 @ 23:00:40
Postat av: Ankan

Gött att ha det gjort,ett bra besked sitter på plats nu tycker jag oxå,,håller alla tummar..

kramen

2010-01-21 @ 09:12:09
URL: http://www.ankboet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0