Botemedel

Morrn, morrn!

Egentligen är det konstigt att de inte har hittat ett botemedel mot cancer än, eller hur?
Jag menar, det är en sjukdom som har härjat väldigt länge, den tar fortfarande liv och
den drabbar otroligt många. Alla känner ju åtminstone ett par stycken som fått cancer.

Jämför det med exempelvis aids. Visserligen kan den inte botas men man har lyckats få fram
bromsmediciner så att det nu går att leva ett herlt liv med sjukdomen.
Men hur många känner du som har aids?

Jag vet att den sjukdomen dödar stort i utvecklingsländerna men forskning bedrivs väl främst
i de rika länderna och där borde ju cancer vara större.

Är det bara pengar som saknas?
Eller är det så att cancer egentligen är ett sådant brett spektrum av sjukdomar att det inte går
att hitta ett botemedel som biter på alla former av cancer?

Jag menar, lymfkörtelcancer är ju något helt annat än exempelvis bröstcancer.
Jag har inga tumörer som kommer från ingenstans och växer till sig.
Mina tumörer är ju egentligen förstorade lymfkörtlar. Så hittar man en bot för den ena formen
så kanske den inte alls fungerar på en annan form?  

Jag vet inte.
Tycker bara att det är lite märkligt att forskningen inte har lyckats få bukt med en
sjukdom som funnits så länge och som är så pass vanlig.
Och rent krasst måste den ju kosta samhället otroliga summor varje år.
Vi är många som fått tillbaka våra skattepengar!

Men vem vet - har man tur kanske man får leva tillräckligt länge
för att uppleva ett botemedel?

Puss på hälen! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0