Mamma ger herr Cancer fingret!

Hej hopp alla cancerdiggare!
(Nä, nu blev det väl fel i alla fall... ;)

I dag är er CancerLotta på ett strålande humör!
Jag har nämligen varit med mamma på bröstmottagningen i Eksjö. Vi var där för att få svar på hennes röntgen,
om cancern hade spridit sig till flera organ som lungor eller lever.
Men se det hade den INTE!!!

De tumörer hon har i skelettet är metastaser från den tumör hon opererade bort från bröstet för ett par år sedan.
De har legat där och lurat tills de nu började ge sig till känna strax innan jul.

Men de kommer sannolikt INTE att bli flera och hon äter nu hormontabletter som ska
förhindra dem att växa och med tanke på att hon nu mår mycket bättre så har
medicinen förmodligen i stället krympt tumörerna.
Yes!

Hon kommer troligen inte att behöva genomgå någon cellgiftsbehandling. Eventuellt kommer de att
stråla tumören i ljumsken för att hjälpa henne med värken men annars blir det ingen behandling.
Tabletterna ska räcka för att hålla cancern i schack.
Hon kommer inte att bli fri från den men kan leva med den utan större problem.

Bra va?!?
Mamma får vara kvar ett tag till!!!

Ha - ännu en smocka åt herr Cancer.
Oss "Erndinare" kommer man inte åt så lätt.

Morsan gav honom långfingret - haha!!!

◊  ◊  ◊


När det gäller min egen cancer (vi är mycket för den sjukdomen i min familj)
så kan jag berätta att min läkare från onkologen ringde i går.

Det är nu bestämt att jag kommer att få en underhållsbehandling med antikroppar.
Var tredje månad i två år kommer jag att åka in till sjukhuset och få
antikropparna via dropp under ett par timmar.

Den första gången blir i april, efter påsk.
Detta känns jättebra.
Då kanske den här cancerskiten håller sig borta under de två åren i alla fall.
Jag tror att jag har lättare att koppla av under den tiden om jag får behandling.

Så nu är allt ganska toppen, som ni förstår!

=)

Har även en riktigt dråplig historia om ett butikslarm och en flaska konjak som inträffade i dag.
Men den får vi ta lite senare i kväll för nu måste jag gå och kissa!

Puss på näsbrosket!


Kommentarer
Postat av: brittan

oj vad skönt för gittan att man kan hålla skiten i schack!! hälsa henne en jättekram från mig.

kul att det går bra för dig oxå. förstår att det känns skönt att dom inte bara släpper dig nu utan du kommer ju in var tredje månad. bra tycker jag!!

ska läsa om paris nu så jag har inte tid. puss och kram

britt på öland

2010-02-10 @ 21:55:05
Postat av: Elisabeth

Så himla underbart med både din mamma och dig!!! Fortsätt ni bara att ge mr C fingret! Det tänker jag med göra!!:-)



Stor kram//Elisabeth

2010-02-10 @ 21:56:33
URL: http://ebesalit.blogspot.com
Postat av: Suzann

Underbart....!Du är för go Liselotte!

2010-02-10 @ 22:34:29
Postat av: nettan

Va kul att höra!! Hälsa o gratta! O kram o grattis till dig!

2010-02-11 @ 10:23:26
Postat av: Renee

Vad glad jag blir ,hälsa din lilla mamma kram

2010-02-12 @ 12:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0