I morgon är det dags!

Jaha, i morgon får jag alltså veta om resan är slut för den här gången.

Klockan 14 sitter det en gaaanska nervös CancerLotta på onkologmottagningen
för att höra hur allt ser ut.
Jag skulle vilja se på röntgenbilderna själv. Det har jag inte gjort någon gång.
Jag vet bara att de sa att jag var precis full av stora tumörer när cancern upptäcktes i augusti.
Men det vore intressant att få se och jämföra då och nu.
Vi får väl se men det måste jag väl ha rätt till?

Om allt nu ser okej ut i morgon så ska jag köpa mig en tredubbel prinsessbakelse och så
ska jag dricka champagne som jag har sparat här hemma!
=)

Om det inte är okej så ska jag köpa mig en tredubbel prinsessbakelse och så
ska jag dränka sorgerna i en riktig raggargrogg...
=(



En liten uppdatering om mamma också för er som undrar:
Hon har nu gjort de röntgenundersökningar som var planerade.
Nästa onsdag har hon fått en tid hos sin läkare i Eksjö. Då ska jag följa med henne för
då får hon veta hur spridd cancern är.
Därefter kommer hon att skickas till onkologen i Jönköping och då bestäms det vilken behandling hon ska få.

Hon har mycket jobbigt framför sig men just nu är hon riktigt pigg och mår bra.
Hon har fortfarande svårt att gå, det sitter någonting i ljumsken som ger stora problem.
Hon går nu med en krycka så att åtgärda ljumsken är nummer ett för henne.
Men, som sagt, annars är hon nu pigg och som vanligt.
:O)

Puss på hälsenan! ♥


Kommentarer
Postat av: Lotta Lindqvist

Håller tummarna för dig! Du ska ha ett bra besked!

2010-02-01 @ 21:05:52
Postat av: nettan

Jag håller andan....puss!

2010-02-01 @ 21:10:11
Postat av: Rebecka

Jag håller tummarna och tänker på dig i morgon!

Kramar

2010-02-01 @ 21:27:51
Postat av: Pia A

I morgon finns mina tankar med dig...

önskar dig allt gott.



Kram Pia

2010-02-01 @ 22:26:15
Postat av: Reservdelskvinnan

Hej..

Klart du har rätt till att få se röntgen bilder..

du är väl herre över din kropp vet ja..

jag har mina journaler sen den tiden..

fick betala en slant för att dom kopiera dom..

har läst allt dom skrivit om mej..

både hemskt och kul på samma gång..som dom skriver..

Kräv allt du vill..i den världen på onken har man bara rättigheter.. inga skyldigheter..

Jag är med dej i tanken i morron..Kämpe KRAM

2010-02-01 @ 22:47:36
Postat av: Annika O

Håller tummarna! Tänker på dig!



Kram Annika

2010-02-02 @ 08:48:01
Postat av: Jessica T

Tänker på dig idag och håller alla tummar för att det blir champagne ikväll.

KRAM

2010-02-02 @ 09:26:41
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Renee

Tänker på dej

2010-02-02 @ 11:59:40
Postat av: Cattis

Hoppas allt ordnar sig för dig.. Då jag vet hur det är som dotter att ha en förälder med cancer, det går inte att beskriva..Man försöker vara väldigt stark men är ändå så väldigt bräcklig..

Väldigt intressant att läsa din blogg..

2010-02-02 @ 16:35:40
URL: http://cattiz.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0