Satan!!! Första hårtussarna faller!!!

Nu har det hänt... När jag kammade mig i morse lossnade tussar med 20 - 30 hårstrån i varje knippe. Bröt ihop och började stortjuta!!! Jag är inte redo! Inte än! Vet att jag förmodligen aldrig blir redo för detta men det är en sådan jäkla sorg. Nu är jag verkligen sjuk. Nu har Herr Cancer kommit in, tagit över och räcker mig långfingret:

-Ha, där har du! Tro inte att du kommer undan!

Jag drog bort några testar och la dem i handfatet. Sedan satte jag snabbt upp håret. Sista gången? Det handlar ju troligen bara om dagar innan allt är borta. Får väl raka bort det sista. JAG VILL INTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag slet och drog i ögonfransar och ögonbryn också men de sitter fast. Den fasan är ännu större. Huvudet kan man dölja men ögonen? SJUK, SJUK, SJUK!

Ska åka och hälsa på dem på jobbet nu i eftermiddag. Vill göra det innan jag är helt skallig. Tror det dröjer innan jag är så stark att jag visar upp mig med sjal eller peruk. Eller inte. Jag vet inte alls. Alla säger att jag kommer att vara vacker ändå men det är ju en jävla lögn. Och det handlar inte om att vara vacker eller ful. Jag vill inte se ut som en cancerpatient, det är det hela. Jag MÅR ju bra. Varför ska jag då behöva se lidande ut?

Nu ska jag åka och tokshoppa. Den som säger att pengar inte gör en lyckligare snackar skit!

Skriver mer i kväll.

Kommentarer
Postat av: nettan

Bara handla på gumman. Du är ju en jävel på att sminka dig också, du kan nog ordna så att du inte ser sjuk ut. Du är stark och positiv, en riktig fighter. Detta knäcker inte dig, hår eller inte!! Kram.

2009-09-15 @ 12:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0