Mopedist - javisst!

Haha, jag är nog Sveriges sämsta moppeförare!

Ute på tomten står en splitter ny eu-scooter och jag har precis varit ute och provkört. Och det är med fara både för mitt eget och andras liv, kan jag säga!



Jag har aldrig varit intresserad av moppe, varken när jag var yngre eller senare.
Min erfarenhet till mopedkörning inskränker sig till när jag var på en reseledarkurs på Mallorca.
Något smarthuvud hade bestämt att vi skulle ta oss runt ön på vespa för att lära oss hitta eller nåt sånt. Jag fick cirka två minuters övning på en sjaskig bakgård - sedan var det rakt ut i trafiken och börja köra. Ni kan ju gissa hur det slutade... :O(

Jag kunde förstås varken bromsa, svänga eller stanna. I full fart drog jag upp på trottoaren där det promenerade tre trinda norska damer intet ont anande om vad som var på väg att hända.
Deras nordiska bakdelar kom närmare och närmare och trots att jag skrek i högan sky gjorde de inte en min av att förstå vilken katastrof som närmade sig bakifrån. ..

Jag hade inte mycket att välja på.
Nedanför trottoarkanten var det full trafik så där kunde jag inte köra ned. På andra sidan var det skyltfönster. Det enda som kunde få ett halvhyfsat stopp på min framfart var alltså någon av dessa trinda norska stjärtar.
Och så blev det också:
Med ett iiiiiii flög en av de hurtige jenterne till väders innan hon med ett brak landade på trottoaren tillsammans med mig och min nu avstannade vespa. 

Som tur är gick det hela bra. Den trinda bakdelen klarade sig relativt oskadd och jag kunde nog vara mer än tacksam över att det varken blev polisanmälan eller skadestånd...

Hur som helst - nu sitter jag här igen med en eu-scooter och norska bakdelar är allt jag kan se när jag låååångsamt, låååååångsamt kör runt i trädgården. Det dröjer nog ett tag innan jag ger mig ut på gatan, om man säger så...

:o)


Kommentarer
Postat av: Britt

är det din moppe

2009-09-27 @ 19:26:40
Postat av: Mikael Johnsson

Om Du gillar Speedway så vet Du att det är fyra varv som gäller, kämpa och all lycka till dig i din kamp.

En medmänniska.



/ Mikael

2009-09-27 @ 22:39:28
URL: http://www.speedwaygp.com
Postat av: Liselotte

Japp, Britt. Min moppe!

2009-09-29 @ 21:53:44
URL: http://cancerlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0