Felstavat

Det skulle givetvis bli ännu mer poetiskt om man stavar rätt...
Det ska förstås vara daggfylld och inte dagfylld, apropå inlägget nedan...

Hur som helst, nu till nåt som inte är lika fräscht som daggfyllda nyponrosor:
Precis som förra gången så är munnen inte vad den borde vara, nu efter cellgifterna.
Jag har fått mongotunga!

Det vill säga - den känns som en stor klump i munnen fast den säkert har samma storlek som vanligt. Men den är torr som fnöske med ett underbart vitt litet charmigt lager på. Yeah- kom och kyss mig den som vill!
För att vara riktigt säker på att ni verkligen kan förstå vad jag menar har jag tagit en bild också.
Så - nu har jag lyckats förstöra aptiten för er allihop, haha!




Känner mig fortfarande rätt pigg och illamåendet är inte så himla farligt än. (Tror fan det, hela jag är ju fullproppad med cortison och illamåendetabletter!)
Stack därför bort en sväng till fiket. Normalt är det en cykeltur på 3 - 4 minuter. En sväng, och en mindre uppförsbacke så är man framme. Med andra ord - det är ingenting.

Men i dag var det tvärstopp. Jag trampade och trampade och kom ingenstans. När jag till slut nådde fram flåsade jag som en 80-årig gammal tanta! Inte för att jag är någon atlet i vanliga fall (mer åt det lata hållet, måste erkännas) Men nu ligger kondisen på minus. Jag visste att det skulle bli så men det kom ändå som en chock. Ganska skönt dock att ha lite cancer att skylla på, ha!

Blev i alla fall glad när jag kom till fiket för där stod en otroligt charmig man som genast gav mig lite munslask!
Och då kan man ju inte vara annat än nöjd...




Puss i armhålan på er!


Kommentarer
Postat av: Britt

vad är det för öppettider på det där kondiset?

2009-09-24 @ 17:55:11
Postat av: janne

För ca ett år sen fick jag samma besked slapp gifterna men blev av med en njure. Den kan man leva utan liksom cancern. Det fins helt klart ett liv efter sjukdom så häng i.

2009-09-24 @ 18:27:35
Postat av: Nettan L

Härlig humor du har! :)

2009-09-24 @ 20:16:09
Postat av: Liselotte

Hej Janne!

Vad härligt att höra att du klarat av din cancer!!! Och vad kul att du läser min blogg!



Kram Liselotte

2009-09-24 @ 22:26:26
URL: http://cancerlotta.blogg.se/
Postat av: Liselotte

Hej Janne!

Vad härligt att du har klarat dig igenom din cancer!!!

Och vad roligt att du läser min blogg! Vilken typ av cancer har du haft?



Kram

Liselotte

2009-09-24 @ 22:29:32
URL: http://cancerlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0