Tvätt & Mat

Tänkte göra en liten jämförelse.
Ni som redan har varit inne på min blogg i dag vet att jag våndades över
den stora strykhögen i morse.

Då såg berget ut så här:




Nu har timmarna gått. Jag gick länge och sneglade på högen av skrynklor och nu
kan jag stolt visa upp resultatet.
Nu ser nämligen strykberget ut så här:











Just det - jag har inte gjort ett skit, haha!

Jag lyssnade på er, kära läsare och gav helt enkelt fanken i det helt enkelt
för att jag inte kände för att göra det!

Och nu har jag kommit på en sak till jag inte känner för att göra.

Middagsmat!

Att göra mat på vardagar - bara för att man måste - är något av det tråkigaste jag vet.
Det är en helt annan sak på helgen eller om man ska ha främmande, då kan det vara roligt.
Men den där falukorven, köttfärssåsen eller potatismoset
- det skulle jag lätt kunna betala nån i natura för att sköta.

Men mat måste man ju ha och så länge man har barn måste den ju dessutom vara någorlunda
vettigt balanserad med grönsaker och fan och hans moster.
Och detta är boooooooring!!!

Men eftersom jag nu har en liten släng av cancer att skylla på tänkte jag faktiskt skita i
att laga mat i dag. Jag slänger in maken och barnen och i bilen och drar in till stan,
hittar något vettigt matställe och låter någon annan göra jobbet.
Och under tiden kanske, kanske någon har smugit sig in och tagit hand om stryktvätten... 
Låter vettigt, va?

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Nettan L

Fasiken va skönt att höra att det finns fler som inte gillar att laga mat! Jag har varken inspiration för vad jag ska handla till middag eller för att laga den! Det är såå tråkigt! Bara ett stort måste! Har sagt till maken att när vi blir själva i boet så blir det utemat!! I alla fall i veckorna! Såå skönt!

Kram på dig!



Ps. Jag stryker aldrig tvätten, bara vid behov!

2009-10-12 @ 20:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0