Stick!

God morgon, ärade medmänniskor!

När tror ni att jag somnade i natt?

Klockan halv tre...
Och väckarklockan ringde vid sju...

Gääääääsp!

Nu har jag i alla fall hunnit bli stucken flera gånger på vårdcentralen.
Mina kära blodådror verkade inte ha vaknat eller så gömde de sig bara för att jävlas.
Sköterskan stack mig men inte sjutton kom det något blod inte.
Det var lika torrt som en lördagskväll på IOGT-NTO...

Till slut fick jag stå och skölja händerna i varmt vatten en stund för att ådrorna skulle vakna till.
Och det hjälpte. Så nu har jag blivit av med ytterligare lite av mina dyrbara droppar.
Jag måste lämna blodet så tidigt eftersom bilen som tar proverna från Bodafors vårdcentral
till Ryhov går redan klockan halv nio på morgonen.

Nu hoppas vi förstås att mina värden är bra så att det funkar att ge antikroppar i morgon.
Ska ringa och beställa cancerbil. Det blir till att skutta upp tidigt i morgon också
eftersom jag ska vara på Ryhovklockan nio och det tar nästan en timme att åka dit.
Har jag otur får jag dela bil med andra och då finns risken att jag måste åka riktigt tidigt.

Nu ska jag bort till fiket en sväng och köra igång bakning, kaffebryggning, ta emot varor osv.
Sedan kommer Tony och tar över när vi öppnar klockan tio.

Ha en alldeles underbar förmiddag på er!

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0