Måndag morgon

Ja, det är måååååååndag morgon,
och mitt huvud käns så tuuuuungt....


:O)

Har redan hunnit besöka den här trevliga inrättningen för att lämna blodprov
inför den kommande cellgiftsbehandlingen.



Det var ungefär lika roligt som det ser ut...
Började med att skölja mina händer i varmt vatten så att de skulle hitta någon liten ådra
att sticka i och den här gången gick det bra direkt. Skönt!

Satt och läste igenom era kommentarer från gårdagen och började förstås gråta.
Min älskade make hade tydligen varit inne efter att jag gick och la mig i går.
Han hade skrivit ett långt inlägg och har ni inte redan läst det så gör det här:
http://cancerlotta.blogg.se/2009/october/surpuppa.html

Annars står det väl inte så värst mycket på agendan i dag.
Jag vet visserligen vad jag borde göra.



Den här högen är bara en liten del av vad som väntar på att få stryk.
Jag har sparat och sparat och väntat på att någon liten hushållerska ska komma och anmäla sitt intresse.
Jag har psykat ut den i hopp om att den ska förintas, jag har gömt den bakom möbler och
hoppats på att den ska förstå vinken och självstryka sig.
Men icke då!

Den bara står där och växer och växer...

Hmmm, jag tror att jag ska gå in och läsa Fass.
Någonstans borde det faktiskt stå att man inte får stryka när man har cancer...

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: brittan

du gumman, skit i tvätten och titta på en film, eller läs en bok, eller gå till fiket och ta en fika med dina "grannar", du ska se att allt kommer att bli bättre då, och du...jag tror jag såg nånstans i fass att man är förbjuden att stryka när man har cancer, sånt ska nån annan ta hand om.....du ska bara va nu



kram gumman

tänker på dig, skrattar med dig, gråter med dig.



britt på öland

2009-10-12 @ 09:21:55
Postat av: Anonym

På något underligt sätt känns det som att den där högen med stryktvätt ropar på mig... Den pratat med mig va?

2009-10-12 @ 10:08:35
Postat av: Tony

Det var förstås jag som kommenterade strykhögen...

2009-10-12 @ 10:09:59
Postat av: Reservdelskvinnan

Man överlever om man har skynkliga kläder, är det någon som har ont av det får dom väl klä av mej å stryka brukar ja seja..Jag stryker inget i dag strök allt fram till 2001,skit viktigt var det oxså, sen skar kirurgen i eksjö bort det måstet. Rätt skönt, livet rullar vidare i skynkliga kläder. Kram och njut i dag. i morron är en ny djäkla dag, men den tar vi då.

2009-10-12 @ 13:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0