Kaka

Så - fick till slut tummen ur röven!
(det var skönt, den skavde...)

Efter timmar av lättja drog jag i gång med ett litet bak. Det blev barnens favoriter - Snoddas
(Jag vet, de har andra namn också men hos familjen Dahlberg är de Snoddas.).

Alex och Charlie älskar dem. Bäst tror jag att de tycker om att de får äta upp kanterna som jag skär bort innan kakorna skärs i fyrkanter. Då sitter de vid köksbordet med ett fat fyllt av kanter och mumsar...
:o)



Först en liten smet...



Sen får lilla kakan svalna...



Och vips (eller ska det vara visp?) så var det klart!


Det bästa var att eftersom barnen fortfarande var i skolan så fick jag slicka sleven själv!

Nu har jag varit duktig och behöver inte göra ett skit mer i dag, känner jag.
Måste ju faktiskt tänka på att jag är sjukskriven, eller hur?

:o)


Kommentarer
Postat av: brittan

hallå, jag har faktiskt bakat kanelbullar idag, till förmån för kanelbullens dag på söndag. Har bakat dom till Wildas klass så dom kan smaska på det imorgon, shysst mamma man e va..kanelbullar....det gillar inte jag, det ska va kardemummabullar, men vad gör man inte för alla små barn......för övrigt var dom laktosfria....men jävligt goda!!!!...för att vara kanelbullar OCH laktosfria.

kram

britt på öland

2009-10-01 @ 23:45:43
Postat av: brittan

för övrigt heter dom där kakorna du har gjort "moccarutor" i min familj. Kul odh höra vad alla andra kallar dom, du lär få förslag, jag lovar. Ölänningarna kallar dom för "kärleksmums" vet inte varför men så är det

kram

britt på öland (igen...)

2009-10-01 @ 23:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0