???

Nähä?!?

Inte ett enda litet tips på middagsmat!

Och jag som trodde att ni brydde er om mig...
 
;o)

I dag har jag tråååååkigt!
Har precis beställt bil tills i morgon. Den kommer redan tjugo i åtta.
Det betyder att jag borde gå upp redan halv sju...

Men om jag struntar i att sminka mig kan vi dra bort tio, femton minuter...
Om jag duschar i kväll i stället för i morgon bitti kan vi dra bort tio till...
Kläder kan jag lägga fram i kväll...
Frukost kan jag ändå inte äta vid den tiden så jag kan göra i ordning en macka att ta med mig...
Kaffebryggaren kan laddas på kvällen...

Ha! Jag är så jäkla effektiv när det gäller att planera så egentligen räcker det nog att jag går upp
en timme efter att jag ska vara på Ryhov!

Kram! ♥


Kommentarer
Postat av: Rebecka

När jag åkte bussen till Eksjö från Tranås var jag verkligen expert på minutplanering. Så exakt att jag blev skitsur när bussen en dag åkte utan mig (jag var ju på plats på minuten)



När det gäller middagstips har jag följande förslag: Kräftstjärtssås

Hacka en gul lök och fräs i en olja.

Hacka ett par klyftor vitlök och fräs tillsammans med den andra löken.

Häll på

2009-10-06 @ 15:44:41
Postat av: Rebecka

Fortsättning på receptet eftersom jag råkade klicka i "Skicka kommentar lite för tidigt".



Häll på matlagningsgrädde.

Koka upp och häll på lite hummerfond och en del vitt vin (matlagningsvin blir bra).

Krydda med cayennepeppar.

När såsen kokat ihop en stund lägger du i kräftstjärtarna.



Klart! Bäst passar det i ihop med tagliatelle.

Kram på dig!

2009-10-06 @ 15:46:57
Postat av: Liselotte

Tack, snälla Rebecka! Låter jättemumsigt och lagom avancerat!



Kram

2009-10-06 @ 15:49:25
URL: http://cancerlotta.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Det är det. Jag lovar.

Stoppa i lite extra vitlök så att du piggar upp sköterskorna på Ryhov i morgon också! :-)

2009-10-06 @ 16:42:34
Postat av: brittan

ska jag skicka över lite köttfärssås via mailen, har inte kvar nån spagetti men det är ju lätt att slänga på spisen, (koka i kastrull alltså)



kram

britt på öland

2009-10-06 @ 17:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0