Blommor överallt

Så - nu har jag varit borta på fiket och planterat lite höstblommor.

Visst blev det fint?



När jag sedan kom hem mötte jag vår goa granne - Stina.
Hon hade varit inne hos mig för att lämna en bukett blommor. Vad säger man?
Så himla gulligt!



Så nu är det vackert på köksbordet igen. Jag har, mer eller mindre, haft färska blommor
ända sedan jag fick den här jäkla sjukdomen.
Fan, sedan när jag blir frisk får jag ju börja köpa dem själv!
;O(

Nä, skämt åsido. Blev verkligen jätteglad när hon kom. Men varje gång någon kommer med
blommor eller skickar ett gulligt kort så blir jag lika förvånad. Givetvis glad - men förvånad.
Vaddå? Till mig? Vad har jag gjort?

Ofta tror jag att den här cancerhistorien är större för andra än vad den är för mig.
Kanske är det en sorts förnekelse eller så är det helt enkelt så att för mig som faktiskt
lever den här sjukdomen så är det min vardag. Det är liksom inte så himla märkvärdigt.
Det är mest i möten med andra människor som jag känner att det här
med cancer är något stort och otäckt.

Äh, jag bara dillar nu, känner jag.
Glad blir jag i alla fall när jag får blommor.
Tack Stina!
Vi tar vinet en annan gång!
;O)


Kram!


Kommentarer
Postat av: Stina

Självklart blir det vin,lita på det. Men stackars dig...ska du köpa blommor själv sedan. Jag kan nog spara ihop till en kvast om det skulle krisa. Kram från grannen

2009-10-09 @ 16:30:47
Postat av: Stina

Självklart blir det vin...lita på det. Men din stackare ska du behöva köpa dina blommor själv sedan, men vet du...jag kan nog spara ihop till en kvast, bara hör av dig om det ser tomt ut på köksbordet. Kram grannen

2009-10-09 @ 16:38:03
URL: http://cancerlotta.blogg.se/
Postat av: nettan

Vackra blommor överallt!! Hoppas att du får en trevlig helg, med mkt konjak o lite ... eller tvärtom vilket du önskar!! Ikväll är det familjemys med tacos o film hos oss! Kramar från hemtrakten!!

2009-10-09 @ 19:01:38
Postat av: Jessica

Tack för dina fina kommentarer. Du har rätt.



Jättefint på caféet. Måste nog ta mig dit någon dag. En fika med familjen kanske. Ser ju urmysigt ut!



Underbart med blommor överallt.

2009-10-09 @ 19:54:25
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Reservdelskvinnan

Som jag brukar seja man ska få blommorna medan man lever..men jag minns när jag blev sjuk,man kunde tro att jag var död och man fick inte blommmor av dom man tänkt sej utan helt andra personer,

märkligt men trevligt.Tänk om man kunde få lite blommor nu en sketen regnig tors i nov.Tjing,

rödvin,paj,idol...

2009-10-09 @ 20:02:15
Postat av: Anonym

Reservdelskvinnan: Ja, det är verkligen så att det kommer blommor och omtanke från håll man inte alls väntat sig! Om jag kunde skulle jag skicka dig en stoooor bukett nu!

Hoppas pajen och vinet smakade bra! ;o)



Liselotte

2009-10-10 @ 07:35:43
URL: http://cancerlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0