Ny vecka

God morgon, medborgare!

I dag är det becksvart inomhus! Man ser ju knappt vad man tänker...
Werner lagar mat på tv:n, barnen har gått till skolan och jag funderar på hur dagen ska se ut.

Mamma och jag tänkte ta en tur in till stan.
Vi gör ofta det när hon har fått pension eftersom hon inte har varken bil eller körkort.

Vill ha nya köksgardiner + att jag ska till leksaksaffären och se om de har teatersmink.
Alex ska på Halloweenfest på torsdag så då är det läge att sminka något riktigt läskigt!!!
:p

I morse när jag vaknade hade jag en sådan där julkänsla. Eller Luciakänsla, egentligen.
Ni vet - en tidig, tidig morgon, Lucia på tv (en traditionell sådan, inte sådant där
modern version som tv tvingar på oss ibland!) Lite snö utanför på marken och
doften av pepparkakor och lussekatter. Åh, vad det är mysigt!

Tänk om någon kunde dra ett riktigt fett streck över hela november!
Jag avskyr den månaden!
Det borde vara en mänsklig rättighet att tillbringa den i en solstol på en
kritvit strand med en mega-paraply-drink-i-näven, eller hur?
Cancer kan jag ta, men november - fy fan!

Nu ringde mamma. Bäst att försöka dra på sig kläderna och försöka knäppa byxorna
om den allt mer runda magen så att vi kan ge oss iväg.

Ha en underbar dag, vad ni än gör!

Pussiluss! ♥

Trackback
RSS 2.0