Varför?

Har jag haft det för bra?

Den typen av frågor dyker upp emellanåt.
Jag har tidigare haft min beskärda del av tråkigheter. Skilsmässa, dålig ekonomi
och sjukdom inom familjen.

Men de senaste åren har jag haft det oförskämt bra.
Jag älskar mitt jobb.
Jag har två underbara, friska barn och lever i ett mycket lyckligt förhållande där jag
känner både trygghet och passion.
Jag har en bra ekonomi där jag slipper oroa mig för
räkningarna varje månad.
Jag har människor runt mig som jag verkligen känner att de älskar mig.

Var detta för bra?
Tog jag allt för givet?

Är cancern en knäpp på näsan för att jag ska förstå att jag borde vara ännu mer tacksam?
Jag ÄR tacksam. Jag VET att jag har det bra.

Men i bland känns det som att herr Cancer har kommit och hälsat på enbart för att
ta ner mig på jorden, att jag inte ska gå omkring här och känna mig för lugn och säker.
Att jag inte ska få ha det FÖR bra.
Att jag borde vara mer ödmjuk.

Cancer väcker många tankar och frågor.
Tyvärr finns det sällan några svar...


Puss ♥


Kommentarer
Postat av: Resevdelskvinnan

Tja.. ja dessa funderingar tror jag alla får när man får herr c, han vänder upp och ner på alla normala tankar,man har djupa samtal med sej själv när man får gift,så som sagt man får lära känna en ny person i sej själv,man blir inte den man varit innan,men man blir en bättre människa,njuter och tar inte allt för givet och självklart,lever i nuet och är hopplös på att planera mer än en halv dag, rätt behagligt faktiskt.Du undra vad jag tagit vägen.. varit på solsemester tillsammans med min son en v.. så gött!!Skicka över lite hemtagen sol och salta stänk och en go drink till dej.

2009-11-11 @ 18:58:13
Postat av: Liselotte

Reservdelskvinnan: Tack för sol, stänk och drink!

Hoppas att ni har haft det jätteskönt!

2009-11-11 @ 19:34:23
URL: http://cancerlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0