Väntan

Jaha, så sitter man då här hemma i stället för på Ryhov...

Har varit borta på vårdcentralen för att lämna nytt blodprov. Den här gången lyckades de
i alla fall sticka rätt på första försöket, alltid något!

8-)

Undrar om värdena är bättre i dag. Det är ju de vita blodkropparna som spökar.
Om de nu har hållit på att föröka sig som kaniner det senaste dygnet så ska väl värdet
vara okej i dag, men jag är tveksam...
Hur som helst så vill jag inte göra behandlingen i morgon, då är hela helgen förstörd.
Vore bättre att ta det på fredag, då är jag åtminstone okej på lördagen
och så slår dimman till på söndag.

Passade i alla fall på att pyssla lite i går kväll! Jag gjorde kristyr
och spritsade på pepparkakshjärtan som ska hänga i julgranen på fiket.
Vilken präktig husmor man är - haha!


De blev väl ganska fina?

Vi ska bara ha ätbara saker i cafégranen. Pepparkakshjärtan, torkade apelsinskivor
och polkagrisstänger. Tror att det blir ganska fint.



Just det - glömde ju att berätta att det ringde en dam från Försäkringskassan
i går och presenterade sig som min handledare.
Jag drog genast öronen åt mig och tänkte att nu är det något jävelskap på gång
men damen i fråga var faktiskt riktigt vettig! (Jo, det är sant!)

Enligt reglerna måste hon göra en plan för hur och när jag ska återgå till arbetet men hon
ifrågasatte inte något av det som jag sa. 

Jag berättade att läkaren tyckte att jag ska vara helt sjukskriven i fyra veckor efter att
jag tagit sista behandlingen och att jag sedan ska börja lugnt.
Hon tyckte att det lät bra och sa till och med att jag inte skulle stressa tillbaka
till jobbet utan verkligen känna efter vad jag orkar med.
Precis som min läkare ansåg hon att 25% nog är lagom att börja med.

Kors i taket! En vettig person på Försäkringskassan!
Hon blir nog inte långvarig på det jobbet...

;o)


Vi hörs i eftermiddag när de ringt från onkologen!

Puss i armhålan!


Kommentarer
Postat av: Renee

Vilken husmor du är ,hoppas proverna ser bra ut ,den jävla cancern får inte göra så här mot min bästa vän ,jag är med dej hela resan puss i naveln

2009-11-25 @ 12:58:26
Postat av: Anonym

Ha,ha du är riktigt säker på att hon rinde från FK,

låter för bra för att vara sant att du slipper kriga mot dom oxså det räcker ju med herr c.



Ja,ja man kan ju alltid hoppas att dom anställer någon med empati och medmänsklighet även där och inte bara principer och regler.



Blodkropps kramar!!

2009-11-25 @ 15:35:09
Postat av: Reservdelskvinnan

Inlägget ovan..

2009-11-25 @ 15:37:57
Postat av: Leif Hedberg

25% av 50%. Då jobbar du mellan 09.00 och 10.00 (fika mellan 09.00-09.15)på fredagsförmiddagen (typ ;-)). Men det räcker. Du är lika välkommen hur mycket eller lite du jobbar. Vi väntar!

2009-11-25 @ 16:47:04
Postat av: Suzann

Vilka vackra pepparkakor, det blir nog kalassnyggt i granen! Stjärna til FK-tanten och pussar till dig "m"

2009-11-26 @ 19:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0