Tupplur

TröttLotta - det är jag, det.

Har skaffat mig en liten trevlig vana att ta en tupplur mitt på dagen.
Himla skönt men det är lätt att vänja sig.
Kan bli lite konstigt när jag börjar jobba om jag plötsligt lägger mig ner och somnar in,
för att jag är van vid det... :o)

Vi känner alla av grissprutan vi tog i går.
Jag och Tony har bara ont i armen men både Charlie och Alex har lite feber
och är allmänt hängiga. Dock inte värre än att de redan har frågat efter fredagsmys - haha!

Var med mamma en sväng på fiket i morse.
Passade bland annat på att sätta ihop julgranen. Egentligen är oäkta granar bannlysta för mig
men vi kan in te ha en "riktig" gran inne på fiket på grund av allergier.
Det är likadant med hyacinter - tyvärr. Det finns väl annars inget som luktar
så mycket jul som just hyacinter? Ahhh - härligt!!!

Nu är det bara fem ynka dagar kvar till nästa behandling.

Vill!!!

Vill inte!!!


Jag vill för att det sedan bara är en ynka behandling kvar.
Men jag vill inte för att jag vet hur jag mår direkt efteråt.
På det viset blir det faktiskt värre och värre för varje gång.
Just när jag mår riktigt bra och börjar fungera som vanligt så är det dags att brytas ned igen.
Det är som att ta sig för en uppförsbacke och hela tiden halka ner igen.

Samtidigt vet jag ju att det är precis tvärtom. För varje behandling så blir jag ju lite friskare
och det är ju den vetskapen som gör att man ändå orkar,
trots att behandlingarna är både fysiskt och mentalt påfrestande.

I kväll orkar jag i alla fall se på Idol.

Och så orkar jag ge er en puss på näsryggen!

:O)

♥ ♥ ♥


Kommentarer
Postat av: brittan

är det verkligen bara 1 behandling kvar?? faan vad tiden går fort tycker jag. kramis

britt på öland

2009-11-20 @ 19:47:01
Postat av: nettan

den tackar vi för, puss tillbaka på pannan...

2009-11-20 @ 22:41:33
Postat av: Lotta Lindqvist

Du kämpar på så bra!

Kram

2009-11-21 @ 08:33:41
Postat av: Anonym

Vad skönt med "bara" en behandling kvar,,,hoppas du har ork till julbestyren..Kramen

2009-11-21 @ 16:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0