2/3 avklarade!

Hemma igen efter ännu ett besök på Ryhov.
I dag när jag kom till onkologavdelningen behövde jag - för första gången - inte läggas in!

De hade dock missat att jag inte skulle ha ett läkarbesök direkt på morgonen,
det klarade vi ju av i måndags,
så därför dröjde det innan antikropparna och cellgifterna kom från apoteket.

Som vanligt fick jag först cortison och Tavegyl och som vanligt blev jag oerhört trött av Tavegylen.
Men den här gången tog nog priset!
De satte igång antikropparna tjugo över elva, då hade jag redan hunnit bli trött.
Jag bad om en filt och sedan tänkte jag vila lite.

Vila lite...

Jag vaknade upp vid tio över fyra!!!

Då var redan antikropparna avklarade och den första påsen cellgifter var slut.

Jag hade sovit som en stock i fem timmar.
Jag hade missat lunchen (gjorde iofs inte så mycket...)
Jag hade missat eftermiddagsfikat (vilket var betydligt värre. Tänk om de hade fått glass!!!)

Visserligen var det väldigt skönt att sova sig igenom hela skiten för roligare kan man ha än
att sitta där med dropp i armen, men frågan är hur pigg jag är i kväll?!?

Jag kommer att sitta som en klarvaken amfetaminpundare med hysterisk uppspärrad blick
i soffan vid kl 4 i natt och trumma med fingrarna på bordet.

Men allt gick bra och det är ju huvudsaken!

Två gånger kvar...
It´s The Big Countdown!!!

:0)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Måste kännas skönt både att ha det gjort när du vaknar och att få sova ut på det viset. Hoppas du kan sova i natt också.

Kram

2009-11-04 @ 20:21:08
Postat av: nettan

Tänker på dig!!! Snart klar nu snuttan- Hoppas att du sover inatt nu då. Stora kramar till en klarvaken jänta??

2009-11-04 @ 21:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0