Var är lyckan?

Nu är det klart!

Sista behandlingen är över, min hatade picc-Line är borta och jag känner bara
för att lägga mig ner och storgråta...

Visst är jag glad att behandlingarna är över men den riktigt
stora glädjen vill inte alls infinna sig.
Jag är helt slut i kroppen, det susar i huvudet och jag mår illa.
Jag tål inte att någon tjatar på mig och känner mig som ett argt litet troll.

Det ÄR ju inte över!
Herr Cancer är ju inte död!

Om tre, fyra veckor ska jag göra en ny skiktröntgen. Då får vi se hur tumörerna ser ut,
hur mycket de har krympt.
Risken är stor att de inte har försvunnit helt utan finns kvar, det har läkaren sagt. 

Dessutom är mina värden fortfarande så dåliga så nu har jag fått NYA
sprutor att ta för att hjälpa de vita blodkropparna.
Så nu ska jag plötsligt ta TVÅ sprutor varje kväll en tid framöver...

:o(

Nej, riktigt glad är jag inte, men det kommer väl så småningom.
Just nu känner jag mig bara låg.
Och illamående.
Och matt.
Och ledsen.
Och arg för att jag inte kan vara glad.

Vi hörs när jag blivit lite vettigare att ha att göra med...


Puss var-fan-som-helst på er!


Kommentarer
Postat av: nettan

Vi tar den pussen också gumman!! Klart som fan att du är arg och inte glad. Det är skithelvete orättvist att du sitter i den här sitsen!!!! Du behöver inte vara resonabel o trevlig.... Stor kram!!!!

2009-12-18 @ 20:45:54
Postat av: Anonym

Det är ju mkt du varit med om på kort tid. Klart att det måste vara jobbigt när spänningen släpper. Låt det komma ut. Du kommer igen snart. Kram

2009-12-18 @ 21:08:12
Postat av: Lotta Lindqvist

Gulliga du, klart att det är jobbigt. Klart att det är olika känslor. Var snäll mot dig själv, kräv inte att du ska vara glad, låt känslorna vara som de är.

Kramar

2009-12-18 @ 21:16:32
Postat av: Reservdelskvinnan

Ja du.. nu är det över.. ballongen känns punkterad..luften går ur.. inga änglavingar att känna sej trygg under.. bara tomt.. vet jag att jag kände.. men tiden går..man lär sej leva med den fan..och njuta av livet..9år har jag klart mej utan större återfall..men det är olika herr c vi haft/har..alla känslor slängs i en mixer.. blir först ett gegg men sen blir det en fin känsla.. ett lugn..en harmoni med allt.. en klokhet..men man tänker inte som den större delen av mänsklighet.. man vet att man är här och nu..prata,svär, skrik, ta en konjak,gråt,skratta,le,gör vad hjärtat sejer.. Jule Kram..

2009-12-18 @ 22:08:20
Postat av: brittan

älskar dig gumman, du är den starkaste kvinnan jag vet.

kram

britt på öland

2009-12-18 @ 22:10:49
Postat av: Ankan

Förstår att det är blandade känslor, jag ska börja min behandling i Januari nån gång. Du behöver ju inte vara trevlig,,skrik,gråt,asgarva,,,ja gör vad som faller dej in..

Stor kram

2009-12-18 @ 22:44:33
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Renee

allt jag gör är du med mej,jag tror men kan aldrig förstå till hundra procent vad du går igenom,när du skrev som ett fängelse och att man inte vet, måste va det värsta man kan gå igenom,jag är här för dej vilken tid på dygnet som helst puss på hela dej

2009-12-18 @ 22:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0