Så glad!

Åter till avdelningen Gulliga Människor.

I kväll ringde det på dörren. Det var en mamma till en av Charlies klasskompisar.
Vi känner inte varandra men har väl pratat några gånger.
Hon kände i alla fall till att herr Cancer har flyttat in och berättade att hon läser min blogg.
Och så hade hon varit och köpt en blomma till mig!!!



Ja - vad säger man?
Tanken på att en människa jag inte känner gör sig besväret - och tar sig råd - att gå och
köpa en blomma till mig och komma hit med den gör mig alldeles rörd.

Tack, tack, tack!


Var fanns alla dessa underbara människor när jag var frisk?
Såg jag dem inte?
Sådan vill jag också vara!
Hon lyste upp hela min kväll!

Tänk om vi alla kunde vara så omtänksamma mot varandra.
Så annorlunda världen skulle se ut...

När allt har lugnat sig lite ska jag ringa till denna härliga kvinna och
bjuda hem henne på fika.
Eller hon kanske gillar vin?!?

:o)


Kommentarer
Postat av: China

:-)

2009-12-10 @ 22:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0