Musik

Det finns inte mycket som kan påverka humöret som musik, eller hur?

I dag har jag bara spelat julmusik på riktigt hög volym och det kan göra underverk.
Ångesten har - åtminstone tillfälligt - fått ge vika åt tacksamhet och glädje över att faktiskt
få fira jul i år också med dem jag älskar.

I eftermiddag har vi julpyntat och barnen tycker att det är så roligt
att det inte går att vara ledsen.
Passade också på att sätta upp ett par väggord jag köpt och som känns
väldigt angelägna just nu.
Ord som vi alltid borde leva efter men vi är ju inte mer än människor, eller hur?

;o)




Måste också visa er lyxen vi har unnat oss på övervåningen.
I veckan köpte vi en projektor med en väggduk på 117 tum.

Det blev sååå häftigt. Mycket närmare biokänsla kan man inte komma på hemmaplan.
Nu väntar vi bara på ljudanläggningen som förmodligen kommer i morgon.

Sedan kan vi krypa upp där - med popcorn givetvis - och titta på julfilmer.
Jag menar - tänk er George Clooney eller Johnny Depp - eller vem ni nu går igång på -
i 117 tum!!!
Med bar överkropp!!!
Hemma i vardagsrummet!!!

Det kallar jag julklapp det - haha!

Nu blir det snart adventskalender, lussekatter och fyra påtända adventsljus.

Puss på knäskålen!
Och så lite kill under hakan också, bara för att det är fjärde advent!


Kommentarer
Postat av: Ankan

Var har du hittat dom orden?

Skulle vela ha såna själv..

2009-12-22 @ 08:04:51
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Suzann

Dessa ord för mig är inte lika positivt förknippat! _ "Det var en tidig söndagsmorgon i mina ungdomsår,efter en hård kväll på Kaggen, baronen, ebbas café. jag hade lullat hem framåt småtimmarna som du vet Liselotte.Jag hade somnat och sov väl som allra bäst när det ringer på dörren...Alldeles förvirrad eller onykter (vet ej vilket) snurrar jag runt täcket runt min bara kropp och segar mig fram till dörren i min 33 kvadrats lägenhet. svär i mungipan - vem i h-vete kommer nu?!!

I dörröppning anara jag två gestalter från Jehovas vittnen som säger - FÅNGA DAGEN...

Kommer ej i håg vad jag sa men inte var det trevligt och drog igen dörren!......

I dag hade jag nog fångat dagen bättre Puss på dig

2009-12-22 @ 10:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0