Jul & cancer

God förmiddag, medborgare!

Kom på en sak i dag - jag har cancer...

I bland slår det till med full kraft, insikten att jag har en sjukdom
som faktiskt till slut kan ta mitt liv.
Inte just nu men så småningom.

Nackdelen (?) med att tvingas vara hemma och ta det lugnt är att tankarna lätt
börjar snurra. Då blir jag otroligt ledsen...

Jag mår annars mycket bättre i dag. Ingen feber och magen har lugnat ned sig lite.
Vet inte vad det beror på att magen rasar ihop emellanåt.
Men det var ju där mina symptom började i våras.
Läkarna trodde då att jag hade fått IBS - en tarmsjukdom.
Och kanske är det så att cancern har skadat tarmarna på något sätt?
Jag ska ta upp detta med min läkare.

Annars pysslar jag lite. Har hängt upp julgardiner i ena delen av vardagsrummet.



Det blev så fint ihop med den vackra fåtöljen jag fått av en kollega. Tanken var att stolen skulle stått
på fiket men den fick helt enkelt inte plats. Det är jag inte ledsen för...
;o)

Har också köpt en så vacker ljuslykta jag har i hallen.



Speciellt snyggt ihop med Ica-kassen i vänstra hörnet - haha!



Det var heminredningsbiten, det.

Annars laddar jag för kalas.
På torsdag tar jag min hundrade spruta!

Tjoho! Hundra stick och jag har avskytt varenda jävla ett!

Hoppades på att få sluta med dem men läkaren vill att jag tar dem genom HELA behandlingen.
Det innebär att jag får fortsätta en bra bit in i januari...
Så på torsdag ska sprutorna och jag ha kalas!

=)




Känner mig som en jäkla pundare...


I dag ska jag fortsätta att ta det lugnt. Måste bara bort till pillerkiosken och hämta
ut lite mediciner. Det är ju en rykande åtgång på dem här...

Gud, vad skönt det ska bli att få sluta med alla dessa tabletter och sprutor!
Vet ännu inte om jag kommer att äta någon medicin när behandlingarna är över men det
lär väl i alla fall inte bli i sådana mängder som det är i dag.

Förresten - i morgon har jag namnsdag.
Bara så att ni vet...
;o)

Puss på bäckenet! ♥



Kommentarer
Postat av: Leif Hedberg

Ville bara höra av mig och meddela att jag fortfarande ”är med”. Ha det bra och grattis på namnsdagen.

2009-12-08 @ 13:02:34
Postat av: nettan

En för tidig namnsdagskram till dig då!!!! Fint blev det i rummet! O det finns jubileum man inte vill fira- tror du hittat ett!!! Ha det bra Lotta!

2009-12-08 @ 13:59:48
Postat av: Pia

Hej vännen!



Har precis fått veta... och läst din blogg. Tårarna bränner, men jag vet att du kommer klara det här.

Sänder här lite extra styrka och kraft, att ta till när det behövs. Mina tankar finns hos dig och din familj.



Många kramar

Pia



2009-12-08 @ 22:14:04
Postat av: Anonym

Å så fint det blev med fåtöljen! Vad jätteroligt att du gillade den. Var utanför caféet i dag. har vaccinerat Lucas men vågade mig inte in med barnvagn och allt. Men det ser så fint ut ju.

Kram

2009-12-08 @ 22:19:07
Postat av: Liselotte

Pia: Jag antar att det är Pia Arias jag har att göra med här, eller? :O)



Tack för dina värmande ord. Det är underbart att veta att människor tänker på mig!



Jättekram till dig!

2009-12-09 @ 15:31:53
URL: http://cancerlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0