Feber...

Mår inte bra...

Var ju på julfest i går, vilket var jättetrevligt.

Men när jag kom hem mådde jag inte bra.
Fick lite feberfrossa och mådde allmänt risigt.

Tog tempen och den visade på 37,8.
Inte mycket, men för mig som normalt har en väldigt låg temp - ligger ofta runt 36 - 
så var det i alla fall lite feber.

Magen har också rasat ihop.
Känns som att jag ska skita ut hela tarmen, rent ut sagt...
:o(

Det var julbord i går.
Eftersom jag vet vilken bakteriehärd detta kan vara såg jag till att vara 
relativt snabb med att ta av maten.
Ville inte att för många hade grävt innan mig.
Men så kom jag på att jag tog ju om, så den föresatsen var ju körd...

Vet inte om julbordet är boven, eller om det helt enkelt är så att det var för många människor där.
Det blev ju en hel del kramar av människor man inte sett på länge.
Usch, vad nojig man blir!

Men det är väl själva FAN om jag inte ska kunna gå på min egen
arbetsplats julfest utan att bli sjuk!

Nu har jag panik för att febern ska rusa iväg.
Jag vet ju vad det innebar förra gången. 40 graders feber och fyra nätter på Ryhov.

Jag vill INTE!!!


Kommentarer
Postat av: mats

Kämpa på! Jag fick malint lymfom 2008. Idag mår jag mycket bättre och mina värden är just nu bra. Jag vet hur det känns och mitt råd är kämpa och motionera om du orkar.

2009-12-06 @ 20:16:59
Postat av: Ankan

Hoppas du piggnar på dej & att inte febern stiger,,,

2009-12-07 @ 00:30:27
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Liselotte

Hej Mats! Vad kul att du hittat min blogg! Det är så värdefullt för mig att få kontakt med andra som varit, eller är, i samma situation. Underbart att höra att du nu mår bra. Det ger mig hopp!



Kram!

Liselotte

2009-12-07 @ 23:13:18
URL: http://cancerlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0