Snart jul...

Jaha, jag har det väl som ni - fullt upp?

=)


I eftermiddag har jag varit på fiket. Tony behövde jobba hemma, mamma nr 1 är inte bra och
mamma nr 2 har välförtjänt ledighet. Hon är ju, trots allt, pensionär! :o)

Nu är jag hemma och värmer på lite rester till de stackars utsvultna barnen.
Känner mig ändå ganska pigg och det är ju skönt.

I kväll blir det kokning av risgrynsgröt
och stekning av revben. Eventuellt lite skinkgriljering också. Vi får se vad jag hinner och orkar.
Men jag har hellre fullt upp i dag så att jag kan ta det lugnt i morgon.
Finns inget värre än att stressa dagen innan, eller hur?

Har köpt fyra bingolotter så i morgon kväll vore det mysigt att spela med barnen,
dricka lite glögg och bara njuta av att det faktiskt är jul!
Att man faktiskt får vara med och fira jul.
Det har man ju fått lära sig det här året, att det ändå inte är självklart...

Nä, nu hinner jag inte mer och ni hinner väl inte läsa.
Men jag är så glad att ni finns där ute, det vill jag att ni ska veta.

Haha! - nu ringde Tony. Han är inne i Nässjö och har lyckats backa på en annan bil!
Ingen var i närheten men han bedyrade att han var en god medtrafikant och
tog registreringsnumret så att han kan kontakta föraren.
Det hade visst bara blivit ett litet märke på den andres registreringsskylt
så vi blir nog inte ruinerade...

Xp

Puss på mulen - den röda! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0