Dålig igen...

Jaha, så har man fått en försenad julklapp...

Mår dåligt igen.
Allmänt risig, värdena är väl kass förstås.
Det brukar ju komma som ett brev på posten efter att jag har varit pigg och mått bra.
Nu är cortisonperioden slut och då kommer skiten.

Har också fruktansvärt ont i nedre delen av ryggen men kan inte komma på vad det är.
Det hugger som knivar och tänkte att det är väl något organ som nu tar stryk av medicinen.
Men vad 17 sitter det för organ i korsryggen?
Njurarna sitter ju högre upp, eller hur?

Vet inte, vet bara att jag nu sitter här i morgonrock och tycker synd om mig själv.
Jag vill vara pigg nu när man har chansen att vara tillsammans med familjen
utan jobb, skola eller stress.

Jag är så fruktansvärt trött på att må dåligt!
Trött på att må illa.
Trött på att vara febrig.
Trött på att vara trött.

Trött på herr Cancer!!!

Att inte få må riktigt okej under någon längre period tar på humöret. Hade velat åka in på
mellandagsrean i dag men det är ju inte att tänka på.
Dessa begränsningar gör mig så arg!
Att missa en rea spelar egentligen ingen som helst roll.
Men att tvingas missa den på grund av cancern är så oerhört frustrerande,
att mina egna val tas ifrån mig.

=o(

Jag har i alla fall en sak att glädja mig åt.
Dagen innan julafton pratade jag med min bror.
Av olika anledningar har vi inte haft kontakt på tio år men i onsdags ringde jag upp honom.
Det var ett bra samtal som gjorde riktigt gott i hjärtat.

Man kan intala sig att det inte spelar någon roll,
att man klarar sig utan vissa personer.
Men blod är, trots allt, tjockare än vatten, och när jag nu äntligen pratade med honom
kände jag hur mycket han ändå betyder för mig.
Han är min bror, vi har en hel barndom och tusen upplevelser tillsammans
och den kärleken kan nog aldrig dö.
Att prata med honom var en riktigt fin julklapp...
♥ ♥ ♥


Puss på knogen!


Kommentarer
Postat av: Ankan

Usch, ja tänk att något ska få ta valen för en,,,hoppas du hurknar till & att du bara leget lite illa med ryggen..

En kram fylld med god enegi

2009-12-26 @ 18:00:47
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: richard

Men du,det är ju muskler i korsryggen! Du har väl legat dåligt inatt. Soffan? Jag sitter och håller tummarna för dig! Tror fullt på att det går bra för dig,du är ju så STARK! Puss var du vill. Richard.

Ps. Hälsa Tony. Ds

2009-12-26 @ 23:48:08
Postat av: Laila

Hoppas du blir frisk, jag hoppas verkligen att du blir frisk. Du och min syster, ja min syster har också cancer.. exakt som dig.. lymfom

2009-12-26 @ 23:54:46
URL: http://thatsnotyourlook.blogg.se/
Postat av: Renee

Ja blod är tjockare än vatten ,jag känner själv att vissa "saker" som händer i livet får inte göra en bitter........jag tycker att det är helt underbart att samtalet med din bror gav dej kraft att kämpa vidare (en tår på min kind)jag känner hopp och lycka för dej ,det hoppas jag du vet..Jag kan inte säja hoppas du blir frisk.................för det blir du, annars kommer jag att ge dej en omgång SÅ DET SÅ Kram din vän

2009-12-27 @ 00:21:59
Postat av: Renee

mamma hälsar med stora kramar

2009-12-27 @ 00:50:45
Postat av: nettan

Skönt att du pratat med Tony, trist att du mår kass!!! Men nu är du ju färdigbehandlad och ska väl få må bra när den här sista tjongen är över! Det blir så....puss o kram du vackra starka kvinna!!!!

2009-12-27 @ 01:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0