Förseningskassan...

Den 20 augusti fick jag diagnosen cancer.
Nu - snart tre månader senare - har Försäkringskassan tagit ett beslut
att jag har rätt till sjukpenning.

Visserligen tog det ett tag innan jag skickade in sjukintygen men det har i alla fall tagit
dem två månader att komma fram till att jag har rätt att vara sjukskriven med betalning!

Applåd!!! Vilket hästjobb ni har gjort!!!
 Nu behöver ni nästan semester, va?



Ska det behöva ta flera månader?

Var det några tveksamheter?
Cancer kanske inte är tillräckligt allvarligt för att motivera sjukskrivning?
Funderade de på om jag kunde ta cellgifterna på jobbet?
Eller om jag ändå inte kunde arbeta i tiominuterspass mellan sovperioderna?

Och nu snackar vi ändå bara om att de har tagit ett beslut om att jag har rätt till ersättning.
Vi vet fortfarande inte NÄR denna ersättning kommer!
Jag har alltså inte fått pengar sedan jag blev sjuk.

NÄR ska de komma tillrätta med den här jäkla sörjan som stavas Försäkringskassa?
Efter varje jävla omorganisering så blir det ju bara ännu sämre.
Jag betalar gärna höga skatter för att vi ska kunna ha ett
fungerande skyddsnät när vi behöver det.
Men då ska det banne mig vara smidigt och humant, inte en börda
för den som redan är hårt drabbad.

Nu ska det bli väldigt spännande att se hur länge det dröjer
innan jag har några pengar på kontot. För snart kommer det väl något brev där det står
att jag glömt att fylla i ett kommatecken i anmälan som gjordes för tre månader sedan, eller nåt...
Och då måste väl ett nytt beslut tas - om två månader...

Man blir så trött...


Kommentarer
Postat av: Leif Hedberg

Jag tror att du gärna vill skriva om dylika situationer när du är tillbaka. Bara vässa pennan där hemma i Bodakryss. jag ska förvarna Jonas Meh på kassan i Vetlanda.

2009-11-12 @ 22:44:34
Postat av: Reservdelskvinnan

Ja,visst är dom underbara... ler..

jag blir inte förvånad.. jag har fajtats med dom mer eller mindre i snart 9 år.Sagt att jag har för f-n inte bett om den här sjukdomen.. och mina barn ska definitivt inte förlora ekonomiskt på att jag blev sjuk det räcker med att dom haft en mer eller mindre sjuk mamma halva sina liv å va trött man blir.Dom styrande vill inte ha några sjuka, men så läng världen finns kommer oxså sjuka finnas, hallå, fatta..Ja,ja fram med djävla anamma och en portion tålamod så brukar de lösa sej, men dom tycks tro att bara för man går på cellgift har man inga andra omkostnader..ler.. suck du kämpe.. kram.

2009-11-13 @ 11:56:25
Postat av: Ankan

Ja försäkringskassan är ett ställe med egen takt. Ska bli kul & se vad dom säger om mitt sjukintyg nu då...Fattar dom inte att cancer inte bara är kroppsligt utan även själsligt!!!

Jag kan ju bara tala från mej men mina tankar snurrar & hur framtiden ska bli & hur jag ska må & vad som kommer att ske...

Hoppas du får pengar snart, vi måste ju leva oxå som reservdelskvinnas skrev,,vi har inte bett om att få denna sjukdom!

Lycka till.

2009-11-15 @ 22:37:42
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: Agneta

Usch vad jag blir förbannad! Räcker det inte med att du är sjuk! Är det bara Försäkringskassan som har rätt att strunta i sina åtaganden. Tänk om vanliga arbetsgivare höll på så där. Jag hoppas du tipsat Vetlanda posten.

2009-11-16 @ 15:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0