Varför blir jag SJUK??????

Jag blir så trött...
 
Ni som känner mig vet att jag började träna rejält för ca 1,5 år sedan. Träna och äta rätt. Det vill säga - bort med vitt och in med fullkorn. Bort med socker och minska på farliga fetter. Ja, ni vet - de där allmänna regler som gäller.
Jag la om min livsstil. JAG - som aldrig satt min fot i ett gym, aldrig sprungit längre än 200 meter och som tog bilen till grannen - jag tränade plötsligt fem dagar i veckan. Och jag ÄLSKADE det!
 
Jag förlorade ca 10 kilo och mådde bättre än jag gjort någonsin förr.
Jag var stark, vältränad, pigg och vackrare än någonsin!
 
Under den tiden fick jag också mycket beröm av min läkare.
Träning stärker immunförsvaret och ett starkt immunförsvar är a och o för mig för att hålla cancern borta.
Det låter ju helt logiskt, eller hur?
 
Av olika anledningar har det dock varit dåligt med allt det där det senaste halvåret. (Ja ja, lite längre än så är det kanske...)
 
 
Men sedan jag fick veta att cancern är tillbaka har jag verkligen bestämt mig.
Jag VILL ta hand om mig.
Jag VILL ha den starkaste, sundaste kropp jag kan uppbåda.
Dels för att orka kämpa mot det som händer i min kropp.
Men också för att vara stark inför en eventuell kommande behandling.
Jag VILL!
 
Men varje gång jag kommer igång med träningen på allvar så kommer de som ett brev på posten.
SJUKDOMARNA!!!
 
Två veckors träning - sedan vaknar jag med ont i halsen, feber eller influensasymptom.
 
I dag var det dags igen-
Sedan förra måndagen har jag lagt om min kost och tränat. Inte överdrivet utan fem pass på nio dagar.
 
Och i morse vaknade jag med????
 
Just det, ont i halsen. Nysningar och en allmän vara-sjuk-känsla.
 
VARFÖR???
 
Är det för att jag helt plötsligt anstränger mig hårt?
 
 
Eller är det cancern som gör att jag inte KLARAR att anstränga mig hårt???
 

Kommentarer
Postat av: Paul Frigyes

Läser och lär av din blogg, Lotta. Det är bra, behåll både humör och humor. Och cancer är ju inte längre den dom om snar hädanfärd som den fordom var. Dina erfarenheter är inspirerande, hursomhelst.

2013-09-18 @ 09:14:21
Postat av: Annika

Hej, för två år sedan försökte jag träna men blev som du sjuk, jämt. så jag slutade till någon vettig person antydde att immunförvaret var åt pipan så jag tog vaccinsprutan gratis, antar det gäller för dig med, och har inte vart sjuk sedan dec förra året med småbarn å allt, pröva!

2013-09-19 @ 15:46:42
URL: http://yrrepyrr.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0