Från limpa till baguette

Hej svejs på dig, du vackra!
 
 
Jaha, så kan jag meddela att jag kom iväg på tuttröntgen till slut!
 
Varje gång jag är där så undrar jag hur de med miniboopiesar får in sina mellan de där plattorna...
 
Själv har jag ju mer något som påminner om - ja, vad ska vi jämföra det med?
Mer som, som... Skogaholmslimpor.
Denna anatomiska beskaffenhet innebär att jag först slänger upp dem på plattan.
Schlafs, liksom.
 
Och när Humle eller Dumle väl ligger på bordet så draaaar sköterskan och sliiiter i dem från motsatt håll så att de allt mer går från Skogaholmslimpa till en avlång, överjäst fransk baguette och nästan flyter ut på andra sidan.
 
Var de inte schlappa och schladdriga innan så blir det ju det efter den behandlingen, tänker jag.
Typ.
 
Funderade ett tag på att be henne ta en bild men så tänkte jag att ni kanske ska äta middag eller ta er en god macka snart... Så jag avstod. Haha!
 
 
En av anledningarna att hon slet så var att hon ville försöka få med lymfkörtlarna i armhålan. Så gör de alltid men nu var det väl extra viktigt. Då ser vi om herr Cancer har varit elak nog att hälsa på där också.
Bra bra. Håll koll på de små körtlarna.
 
 
Fick för övrigt en kallelse till min läkare på hematologen idag. Den 7 oktober ska jag dit.
 
Gött mos. Då kan jag ställa lite frågor och vi får lägga upp en plan på hur täta kontroller jag ska göra framöver och så där.
Och så kan jag ju hoppas på att han känner igenom mig riiiiiktigt noga, den där lilla läckerbiten! Att vi, så att säga VERKLIGEN leker doktor! Man har ju liksom en hel del lymfkörtlar i ljumsken till exempel... Blink, blink!
 
(Shit, jag hoppas verkligen att min läkare aldrig hittar till min blogg! Då skäms jag ihjäl och måste byta till TANT-läkaren med krullpermanent! Huuuuuuu!!!!)
 
Nähä, hörrninini.
Nu får det vara bra för tillfället.
Måste ta hand om den rena tvätten. Ställde den i tvättkorgen på hallgolvet och tänkte att någon skulle förstå vinken.
Det var det ingen som gjorde, kan jag säga...
 
Tack, puss och hej,
från herr Cancer och mig!
♥ ♥ ♥

Kommentarer
Postat av: nettan

Du e för härlig Lotta! Du får mig alltid att flina som en lallande fåne!

Svar: Lallande fånar tycker vi mycket om!!! Puss!
Liselotte

2013-09-24 @ 16:23:39
Postat av: stina

Jag älskar din blogg!!!får mig alltid ett gott skratt, du är bara för härlig:)

Svar: Bra! Ett gott skratt förlänger livet, Kristina! Så jag skrattar så mycket jag bara kan!!!Kram!
Liselotte

2013-09-24 @ 16:51:53
Postat av: Kerstin

Du är ju så himla rolig!!! :) Funderat på att gå på standupkommiker-yrket?

Svar: Åh, huga!!!!!!!Jag funkar bäst när man inte ser mig... ;)

Kram!
Liselotte

2013-09-24 @ 18:36:03
Postat av: Malin

Jag fattar inte heller hur de gör, men på något sätt lyckas de klämma in mina nästan obefintliga brön i apparaten ändå. Stor kram till dig som jag tänker på nästan dagligen - och inte bara när jag vill tjuvröka på jobbet. ;)

Svar: Jasså - du håller fortfarande på med sådana däringa dumheter, du också??? Skönt att höra!!!Kram!!!
Liselotte

2013-09-24 @ 21:33:15
Postat av: Brittan

Jo du Lotta potta, det ska jag tala om för dig hur jag eller rättare sagt "hon-med-röngta-brösten-licensen" lyckas få in mina muffins i pressen.!! Hon börjar med att ta ett stadigt grepp om nacken, trycker ett knä i vekryggen på mig samtidigt som hon med ena knytnäven tvingar in dom små muffinsarna under kraftigt våld. Sen har hon fotplattan brevid sin högra fot och den trampar hon kvickt på så att dom inte ska hinna glida ut samtidigt som hon fortfarande har ett rejält grepp om nacken...när dom väl kommer ut från pressen så ser dom inte ut som små välgräddade muffins längre...dom ser ut som smeten till muffins...

Svar: Hahahahaha!!! Tack - då vet jag!!!!!!
Liselotte

2013-09-24 @ 22:15:49
Postat av: Eva

Det spelar banne mig ingen roll hur låg man än är - sen man läst det du skriver känner man sig alltid uppåt igen. Hur bär du dig åt?

Luv

Svar: Vilken fin komplimang!!! Puss på dig!
Liselotte

2013-09-25 @ 08:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0