Kvinnovätska

Mens...

(Ni som nu tycker att detta är skitäckligt att skriva om kan sluta läsa nu...)

Mens...

För de flesta kvinnor är detta ett nödvändigt ont.
(Ja, för de flesta män också - haha!)


Sedan jag började mina cellgiftsbehandlingar i början av september har jag haft mens en gång.
Då sa den i och för sig hej då med besked genom att flyta fritt i hela två veckor.

Men efter det har det varit torrt som fnöske, om man säger så.

Den senaste tiden har det dock kommit små antydningar till molande värk.
Ni kvinnor vet vad jag talar om.
(För män kan jag säga att det inte är samma sak som huvudvärk - och det känner ni väl till?)

Kan alltså anta att det nog snart är dags att bli lite kvinna igen.

På fredag sticker vi alltså på semester.
Och då kan vi ju alla räkna ut med bakdelen vad som kommer att hända.

MEEEEEENS!!!
Det vore ju bara så typiskt!

Det är inte riktigt jag hade tänkte mig en Bloody Mary på Filippinerna!

=(

Jag kan riktigt se mig själv.

En varm kväll efter ännu en dag i solen.
Nyduschade, klädda i lösa, vita linnekläder vandrar vi på en kritvit strand som fortfarande
är ljummen efter dagens hetta. En svag bris från havet svalkar något.

Vi har precis ätit en sen måltid på en restaurang som ligger på stranden och letar nu efter en liten
pittoresk bar där man kan ta sig en drink medans barnen leker i sanden.
Solen går ner och Tony håller min hand och ger mig ibland en kärleksfull kyss.

Ben och armar är fräscht brunbrända. På näsryggen har små, små fräknar vuxit fram och
kinderna är röda efter en hel dags badande och solande i kristallklart vatten.

De rosiga kinderna matchas perfekt av



MITT ARSLE!

MITT MENSFÄRGADE ARSLE!


Följande dagar badar och solar min kära familj medans jag sitter på stranden - sur som ett åskmoln -
med svullen mage, mensvärk och begynnande finnar.

Toaletterna är, som bäst, ett kaklat hål i marken och toapapper känns plötsligt som världens största lyx. 
Möjligtvis finns det nån liten krum toalettgumma som tar hutlöst betalt för det åtråvärda pappret.
Och då får man en ruta... 


Nä, mensen kan herr Cancer faktiskt få behålla!

;)


Puss på er!




Kommentarer
Postat av: Nettan L

Hahaha!

Jag tror att du ändå får en jättehärlig o romantisk semester!

Kram!

2010-03-03 @ 21:40:40
Postat av: Ankan

hahaha du e för kuligt,,åh jag kommer att sakna att läsa din blogg....du kanske kan fortsätta bloggen som "bara lotta" blink blink



Så klart slår det inte fel utan att mensen kommer då,,binda XL & tampong STOR får väl åka med istället för mej då=(((((



Tror du kommer får det underbart eller ni=)

Kramen

2010-03-04 @ 13:48:45
URL: http://www.ankboet.blogspot.com
Postat av: LENA

jag kommer också sakna din blogg JÄTTEMKT,snyft.Men nu önskar jag dej å din familj en riktigt trevlig semester,hoppas du slipper mensen under resan.STOR VARM KRAAAAM.

2010-03-04 @ 15:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0